Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

اعتماد حلقه گمشده کسب و کارهای آنلاین

اعتماد حلقه گمشده کسب و کارهای آنلاین
تاريخ:ششم مرداد 1398 ساعت 11:33   |   کد : 30448
کارشناسان بازاریابی و خرید آنلاین به شدت بر این باورند که خرید اینترنتی بازتابی از اعتماد مشتری به کسب و کار است و در واقع میزان اعتماد افراد به کسب و کار متناسب با میزان موفقیت و سودآوری کسب و کار آنلاین است.

اختصاصی ایران هشدار - فرقی نمی کند که در کدام زمینه از کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنید چه در نوع کسب و کار به مشتری (B2C)، چه در کسب و کار به کسب و کار( B2B) و چه مشتری به مشتری (C2C)، جلب اطمینان و اعتماد مشتری یا طرف مقابل مهم ترین رکن معامله و عامل اصلی موفقیت شما خواهد بود.
محققان اقتصادی در سراسر جهان عدم اعتماد را در سه ویژگی مشخص عنوان کرده اند: عدم اطمینان، آسیب پذیری کسب و کار، وابستگی.
نگرانی در مورد این سه ویژگی در بین مصرف کنندگان و مشتریان در خرید های اینترنتی بسیار افزایش یافته است به طوری که حتی ممکن است برخی از آنها به طور کلی از خرید اینترنتی منصرف شده و رو به خرید سنتی از فروشگاه های فیزیکی آورند. کارشناسان بازاریابی و خرید آنلاین به شدن بر این باورند که خرید اینترنتی بازتابی از اعتماد مشتری به کسب و کار است و در واقع میزان اعتماد افراد به کسب و کار متناسب با میزان موفقیت و سودآوری کسب و کار آنلاین است.
مطالعات بسیاری نشان داده اند که مهم ترین عامل برای تبدیل مشتری عادی به مشتری وفادار در کسب و کارهای اینترنتی، اعتماد به کسب و کار است.
حال باید توضیح دهیم اعتماد چیست؟
اعتماد مشتری به کسب و کار از سه مورد تشکیل می شود: حس امنیت تحت کنترل داشتن که می توان آن را حس امنیت نیز معنی کرد، اعتبار و سرمایه کسب و کار یا وب سایت آن، که این سه مورد بیشترین حس اعتماد را به مشتری می دهد.


برای تعریف کامل تر، کنترل امنیتی شامل پنج عامل زیر است:


1 . کنترل های مربوط به تایید هویت
2 . انکار ناپذیری (قابلیت غیر قابل انکار بودن )
3 . کنترل های حریم خصوصی
4 . کنترل های محرمانگی
5 . کنترل های یکپارچگی داده ها


برای توضیح بیشتر این موضوع در ادامه آمارهایی را در رابطه با فروشگاه های آنلاین و اعتماد مشتری ارائه می نماییم.

 



آمار مربوط به استفاده از اینترنت و خرید اینترنتی در کشورهای مختلف

 

 



اظهارات مشتریان در رابطه با اعتماد به عنوان مهم ترین مانع آنها برای خرید اینترنتی بیشتر

در نمودار اول خط نارنجی رنگ مربوط ب درصد استفاده افراد از اینترنت را در سراسر جهان نشان می دهد و خط آبی مربوط به درصد خرید آنلاین کاربران اینترنت در کشورهای مختلف طی 12 ماه اخیر است.
در نمودار دوم ستون آبی درصد عدم اطمینان به خرید اینترنتی در کشورهای مختلف، ستون نارنجی دلیل کاربران برای عدم خرید اینترنتی به دلیل عدم نیاز، ستون خاکستری عدم اطمینان به امنیت وب سایت های تجارت الکترونیک، و ستون زرد عدم اطمینان افراد برای اشتذاک گذاری اطلاعات شخصی در وب سایت فروشگاه اینترنتی است.
همانطور که مشاهده می کنید، هر چه میزان عدم اطمینان به کسب و کار اینترنتی بیشتر است، عدم تمایل به خرید اینترنتی نیز بیشتر است بنابراین می توان نتیجه گرفت بی شک جلب اعتماد مهم ترین عامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است.
 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.