Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

رعایت اخلاق در تجارت الکترونیک چه تاثیری در موفقیت کسب و کار دارد؟

رعایت اخلاق در تجارت الکترونیک چه تاثیری در موفقیت کسب و کار دارد؟
تاريخ:بيست و يکم مهر 1398 ساعت 11:28   |   کد : 30613
مسئولیت مشارکت اجتماعی یا CSR در واقع ادغام اخلاق و تجارت است و این تنها یک کلمه ساده نیست بلکه باوری است که به طور فزاینده ای در حال تبدیل به BEST PRACTICE یا بهترین روش در تجارت الکترونیک است.

اختصاصی ایران هشدار - مسئولیت پذیری در مشارکت اجتماعی در حال حاضر نقش مهم و حائز اهمیتی را در اکوسیستم تجارت الکترونیک بر عهده دارد.
در دنیای امروزی از کسب و کارها انتظار می رود که ارزش ها و اخلاق تجاری را رعایت کنند چرا که نقش موثری در ماندگاری و شهرت و اعتبار کسب و کارها ایفا می کند. از کالایی که کسب و کار ارائه می دهد تا نحوه رفتار با کارمندان و مشتری و ... همه در موفقیت کسب و کار موثر است چرا که آنها در فضایی گسترده (وب جهانی) فعالیت می کنند و مدام تحت نظر و بررسی مشتریانشان هستند و یک اشتباه کوچک می تواند اعتبار چندین ساله یک کسب و کار را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین کسب و کارهایی که در گردونه رقابت قرار دارند و حرفه ای عمل می کنند، نمی توانند به گونه ای جدا از شعارها و باورهای خود عمل نمایند.
مسئولیت مشارکت اجتماعی یا CSR در واقع ادغام اخلاق و تجارت است و این تنها یک کلمه ساده نیست بلکه باوری است که به طور فزاینده ای در حال تبدیل به BEST PRACTICE یا بهترین روش در تجارت الکترونیک است.
لورن جی لیتون بنیان گذار ISP در این باره گفت: ثابت شده است که همترازی یک کسب و کار با ارزش های اخلاقی تاثیر مثبتی در روند پیشرفت کسب و کارهای آنلاین داشته است.
به عنوان مثال حفظ و پایبندی به ارزش های اخلاقی می تواند باعث حفظ کارمندان، افزایش شهرت شرکت، جذب سرمایه گذار و مشتری و تمام اتفاقات مثبت برای کسب و کار شود.


کسب و کار خوب
بسیاری از کسب و کارهای مطرح که در سال ها ی اخیر تاسیس شده اند، در پی ادغام اعتقادات و باورهای خود با همه چیز هستند. از پایداری و اعتقاد به عدالت اجتماعی گرفته تا حفظ محیط زیست و حفظ حریم شخصی کاربر و بقیه موارد که شامل بازاریابی، فروش و توزیع محصولات می شود.
با این اقدام، کسب و کار خدمات بهتری ارائه می دهد و در نتیجه آن هم مشتری بهتری جذب می کند و هم رتبه بهتری در میان کسب و کارها کسب می کند و و علاوه بر اینها می تواند از زنجیره تامین بهتری استفاده کند زیرا اعتبار بیشتری کسب کرده است.
از طرفی در نتیجه داشتن یک ماموریت شفاف و با حفظ ارزش های اخلاقی، کسب و کارها می توانند ارتباط بهتری با مشتریان، تامین کنندگان، قانون گذاران و سهامداران داشته باشند که این امر خود در موفقیت کسب و کار بسیار موثر است.
علاوه بر موارد فوق ارتباط موثر و مبتنی بر اعتماد با مشتری می تواند بزرگترین تبلیغات برای کسب و کار و باعث افزایش آوازه آن کسب و کار و افزایش تصاعدی مشتریان باشد.

قدرت اعتبار کسب و کارهای اینترنتی
ذکر این نکته علاوه بر موارد فوق ضروری است که پیوند اخلاق با تجارت می بایست با حسن نیت و فارغ از هرگونه بزرگ نمایی و عوام فریبی و تبلیغات دروغین باشد که در واقع یک استراتژی بازاریابی تلقی می شود. چرا که این رفتار به زودی برای مشتریان آشکار خواهد شد و نمی تواند از مشتری عادی یک مشتری وفادار بسازد. بنابراین حسن نیت و تلاش برای جلب رضایت مصرف کننده می بایست خالصانه صورت گیرد چرا که مسئولیت پذیری اجتماعی برای همه کسب و کارها خصوصا در تجارت الکترونیک تبدیل به یک مزیت رقابتی شده است که حفظ اصالت و اعتبار آن کار ساده ای نیست.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.