Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

چه کالایی و تحت چه شرایطی می توانند در بازاریابی شبکه ای به فروش برسند؟

چه کالایی و تحت چه شرایطی می توانند در بازاریابی شبکه ای به فروش برسند؟
تاريخ:چهارم آذر 1398 ساعت 16:00   |   کد : 30717
یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت یک شرکت بازاریابی شبکه ای، انتخاب کالای مناسب برای فروش است. حال این سوال پیش می آید که چه کالایی مناسب است؟

به گزارش ایران هشدار به نقل از ام ال ام بوک، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت یک شرکت بازاریابی شبکه ای، انتخاب کالای مناسب برای فروش است. چرا که زمانی که کالایی مصرفی و مناسب با قیمتی مناسب برای عرضه در سبد کالایی شرکت وجود داشته باشد، بازاریاب می تواند روی این محصول مانور خوبی داشته باشد و با فروش هر چه بیشتر، هم بازاریاب و هم شرکت به درآمد خوبی برسند. حال این سوال پیش می آید که چه کالایی مصرفی است؟

بر اساس بند 7 ماده 1 آئین نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای، محصول مصرفی محصولی است که در سبد مصرف قشر وسیعی از جامعه قرار دارد و چند بار در سال توسط مصرف کنندگان تجدید خرید می شود و مشابه آن در بازار وجود دارد

بر طبق این تعریف در آئین نامه، دبیرخانه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای فهرست گروه های کالایی قابل عرضه توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای رامصوب نموده است که موارد آن به شرح زیر است:

گروه مواد غذایی حیوانی و نباتی خام و فرآوری شده

گروه محصولات و مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده و پاک کننده

گروه محصولات نساجی، کفپوش و فرش

گروه لوازم خانگی

گروه نوشت افزار

لیست نام کالایی در جداول زیر موجود می باشد:

گروه مواد غذایی حیوانی و نباتی خام و فرآوری شده

                

گروه محصولات و مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده و پاک کننده

                

 

گروه محصولات نساجی ، کفپوش و چرم

 

                

 

گروه لوازم خانگی و برقی

                

گروه نوشت افزار

                

 

آیا می توان کالایی را که خارج از لیست فوق است، به فروش رساند؟

فهرست مذکور ناظر به اقسام متعارف و پرمصرف می باشد و در صورتی که شرکتی قصد فروش کالایی خارج از این لیست را دارد، می بایست درخواست خود را با کمیته مطرح نماید و کمیته در مورد آن تصمیم گیری می نماید.

شرایط و ضوابط قرارگیری کالا در سبد فروش بازاریابی شبکه ای چیست؟

در صورتی که شرکتی قصد فروش کالا در سیستم بازاریابی شبکه ای کشور را دارد، می بایست شرایط و ضوابط مد نظر را رعایت نموده و طبق بند 1 ماده  آئین نامه 10و تبصره آن، شرکت موظف است قبل از درج مشخصات کالاها بر روی وب سایت خود، مدارک آن را به شرح زیر به دبیرخانه کمیته نظارت ارسال نماید و تا زمانی که مجوز فروش این کالا را دریافت ننماید، مجاز به بارگذاری و فروش محصولات بر روی سایت خود نمی باشد

مدارک لازم برای قرار گیری کالا در سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای

  • کاتالوگ محصولات مصرفی مطابق تعریف 7 ماده 1 آئین نامه
  • پروانه بهره برداری
  • حسب مورد، مجوزهای بهداشتی و استاندارد جهت کالای مشمول
  • گواهینامه ثبت علامت تجاری
  • جدول برآورد هزینه های تولیدی خود مطابق فرم الگو
  • تعهد مبتنی بر پذیرش تبعات ناشی از عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولیدی
  • ( ارائه محدوده قیمتی کالاهای مشابه در بازار (حداقل دو پیش فاکتور واحدهای تولیدی مختلف)

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.