Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

آیا حریم خصوصی در 2020 ممکن است؟

آیا حریم خصوصی در 2020 ممکن است؟
تاريخ:پنجم بهمن 1398 ساعت 16:36   |   کد : 40839
هر ساله قوانین مرتبط با این موارد تغییر می کند اما باید بگوییم تکنولوژی خیلی زودتر از قوانین حرکت می کند و در واقع، قوانین به تنهایی پاسخگو نیست.

اختصاصی ایران هشدار - قانون حمایت از مصرف کننده کالیفرنیا (CCPA) در سال 2020 به اجرا درآمده است و در کنار سایر قوانین ایالتی و فدرال به افزایش امنیت در حریم خصوصی افراد کمک می کند اما آیا واقعا این قوانین حریم خصوصی افراد را تامین می کند؟
به عنوان مثال هنگامی که نسخه جدیدی از یک اپلیکیشن یا برنامه جدید را در تلفن هوشمند یا تبلت یا لب تاپ خود نصب می کنید، چه تعدادی واقعا آن agreement  یا توافق نامه قبل از نصب را مطالعه می کنند؟ چند نفر اطلاع دارند که عواقب اختیاراتی که در قالب نصب یک اپلیکیشن می دهند چیست؟ هر ساله قوانین مرتبط با این موارد تغییر می کند اما باید بگوییم تکنولوژی خیلی زودتر از قوانین حرکت می کند و در واقع، قوانین به تنهایی پاسخگو نیست و افرادی که با تکنولوژی و با استفاده از آن حرکت می کنند، می بایست اطلاعات و دانش خود را به روز کنند. در واقع قوانین نمی توانند تمام نیازهای روزمره افراد که عموما در اینترنت که محیطی کاملا باز و غیر قابل کنترل است را برآورده کنند.
افراد هر روزه در شبکه های اجتماعی، در فروشگاه های اینترنتی و در اپلیکیشن های مختلف، بسیاری از اطلاعات شخصی خود را منتشر می کنند. پس قوانین چگونه تمام این موارد را پوشش دهند؟ چگونه حریم خصوصی افراد را امن کنند؟


مهم ترین قوانین حریم خصوصی در دنیا


Ftc(کمیسیون تجارت فدرال)
مسئول حفظ حریم خصوصی در آمریکا ftc است که سختگیرانه ترین قوانین و به روزترین قوانین را در این حوزه وضع می کند. به عنوان مثال در 24 ژانویه 2019، ftc جریمه 5 میلیارد دلاری و محدودیت های متعددی را برای حفظ حریم شخصی افراد در فیسبوک وضع کرد. در واقع جریمه 5 میلیون دلاری علیه فیسبوک تا کنون بزرگترین جریمه ای بوده که یک شرکت در دنیا برای عدم حفظ حریم خصوصی مشتریانش پرداخت کرده و 20 برابر بزرگترین جریمه ای بوده که تا کنون برای این موارد برای شرکتی در جهان در نظر گرفته شده است.
همچنین در 18 دسامبر2019 (حدود 2 ماه پیش) اطلاعیه ای را در رابطه با موضوع با شکایت در رابطه با سرقت اطلاعات شخصی ده ها میلیون کاربر فیسبوک برای هدف گزاری و انتخابات صادر کرد. مشاهده می شود که ftc تلاش زیادی برای افزایش حریم شخصی افراد انجام می دهد ولی عدم دانش و عدم اطلاع کاربران از حریم شخصی باعث زیان های بی حدی در این حوزه شده است.


GDPR در اروپا
آئین نامه حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا در سال 2018، در واقع نظارتی دقیق روی انتقال داده های شخصی شهروندان اروپایی به خارج از اتحادیه اروپا، انجام می دهد. اما علی رغم وضع این قانون همچنان شاهد آمار بالای سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد در اروپا هستیم.


آیا big data حریم خصوصی را به خطر می اندازد؟
چند سال پیش ftc گزارشی ارائه کرد که بیان می کرد bigdata حریم خصوصی افراد را به خطر می اندازد. ممکن است افراد به این امر آگاه نباشند که هیچ منبع قابل تشخیص و ضابطه ای در هیچ جای دنیا برای تایید صحت داده هایی که خرید و فروش می شوند، وجود ندارد. بنابراین اگر داده های شخصی شما منتشر شود، به صورت نامحدود خرید و فروش می شود و شما نمی توانید منبع و source آن را به راحتی پیدا کنید.

هوش مصنوعی تا چه حدی برای امنیت حریم شخصی افراد تاثیر گذار است؟
هوش مصنوعی با استفاده از فرآیند یادگیری ماشین (machine learning) که از big data استفاده می کند، طراحی شده است. حال اگر داده ها شامل اطلاعات شخصی افراد باشند، AI یا هوش مصنوعی با آن چه می کند؟
به عنوان مثالی از یک فروشگاه و فست فود اینترنتی بزرگ مک دونالد را مثال می زنیم که طی هفت ماهه گذشته صدها میلیون دلار برای بدست آوردن دانشی از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هزینه کرده است و تمام تیم مهندسی و دانشمندان داده روی نرم افزار تشخیص صدا کار می کنند تا بتوانند امنیت بیشتری برقرار کنند و تا زمانی که شخص اجازه ندهد و داده ها را امضا نکند، داده معتبر نیست.
پس از آن تحولات نشان می دهد که تجربه خرید اینترنتی، با الگوریتم های پیشنهادی و شخصی سازی آن به طور فزاینده ای دنیای خرده فروشی را تغییر داده است به طوریکه فروشگاه ها پوشاک، سوپرمارکت ها و مشاغل دیگر اینترنتی از فناوری های جدید برای جمع آوری و حفظ داده های شخصی مصرف کننده ها استفاده می کنند.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.