Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

Gamification در تجارت الکترونیک چیست؟

Gamification در تجارت الکترونیک چیست؟
تاريخ:چهاردهم بهمن 1398 ساعت 11:59   |   کد : 40870
گیمیفیکیشن یا بازی وارسازی به طور کلی عبارت است از استفاده از انگیزه دهندگی و جلب توجه برای به حرکت درآوردن و جذب مخاطب. تا کنون هیچ تعریف رسمی و استانداردی برای این مفهوم ذکر نشده است.

اختصاصی ایران هشدار، گیمیفیکیشن یا بازی وارسازی به طور کلی عبارت است از استفاده از انگیزه دهندگی و جلب توجه برای به حرکت درآوردن و جذب مخاطب. تا کنون هیچ تعریف رسمی و استانداردی برای این مفهوم ذکر نشده اما به معنای استفاده از خصوصیت ها و تفکرات بازی گونه در زمینه هایی است که ماهیت بازی ندارند.

بازی انگاری در حال حاضر در بسیاری از زمینه های مختلف خصوصا در زمینه های تجاری کاربرد وسیعی دارد. به طور کلی می توان گفت از بازی انگاری یا بازی وار سازی می توان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرآیندهای تکراری یا کارهای غیر جذاب برای مقاصدی جز بازی استفاده کرد و این ویژگی مهم ترین دلیل فراگیری این بحث جدید در عرصه های مختلف است.
بازی وار سازی به طور بسیار گسترده ای در بازاریابی کارآمد است. این ابزار همچنین برای ترغیب مشتری و دلگرم کردن رفتارهای مورد نیاز بعضی از سایت ها نیز به کار می رود. همچنین برای افزایش ترغیب در سایت هایی که پایه آنها بر سرویس های شبکه های اجتماعی استوار است، به کار می رود.


کاربرد بازی وار سازی در تجارت الکترونیک
در بازار گرم فروشگاه های اینترنتی که امروزه گستردگی زیاد و مخاطبان زیادی پیدا کرده است، کار کردن و در اوج ماندن کار ساده ای نیست. مدیران این سایت ها با چالش های بسیاری در دنیای رقابتی این صنعت مواجه اند چرا که هر روز می بایست مزیت رقابتی جدیدی برای خود ایجتد کنند تا از رقبا پیشی گیرند. آنها باید موضوعات داغ و هیجان انگیز بازاریابی را پیاده سازی کنند تا مشتریان بالقوه را به خریداران بالفعل تبدیل کنند. اما در آینده نزدیک این بازار نیز اشباع می شود و فروشندگان برای رقابت و جذب مشتری به سختی می افتند. در این هنگام است که ابزاری مانند gamification مفید واقع می شود و باعث جذب و وفاداری مشتری به این سایت ها خواهد شد.
در بازاریابی، گیمیفیکیشن راهی است برای استفاده از احساسات مثبت مشتریان برای فروش محصول و خدمت به آنها و این کار اغلب باعث می شود کاربر حس خوبی از خرید خود داشته باشد و این حس را با دیگران به اشتراک گذاشته و مشتریان بیشتری جذب کنند. استفاده از بازی وارسازی باعث می شود افراد زمان بیشتری را در اپلیکیشن یا وب سایت شما صرف کنند و همین امر می تواند احتمال خرید از شما را بالا ببرد.
استفاده از بازی ها، امتیاز دهی ، تخفیفات و پروموشن های جذاب، مشارکت و باشگاه مشتریان برای جذب مشتری همگی نوعی از gamification در تجارت الکترونیک است که امروزه در بسیاری از شرکت های بزرگ ecommerce مورد استفاده قرار می گیرد.
در مطالب بعدی توضیحات بیشتری از چگونگی استفاده از این ترفند را ارائه می دهیم.

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.