Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

نکات CFCA در رابطه با کلاهبرداری های ارتباطی

تاريخ:نهم دی 1393 ساعت 00:00   |   کد : 1675
کلاهبرداری­ های ارتباطی یکی از انواع کلاهبرداری­ هایی است که در آن کلاهبرداران از محصولات و خدمات ارتباطی تلفنی سوءاستفاده نموده و از طریق آن کسب منفعت می‌نمایند. خسارات ناشی از کلاهبرداری، هزینه‌های امنیتی برقراری ارتباطات  را افزایش داده و تأثیرات منفی، هم بر روی مشتریان و هم شرکت‌های ارائه‌دهنده ی خدمات خواهد داشت.

ایران هشدار-کلاهبرداری­ های ارتباطی یکی از انواع کلاهبرداری­ هایی است که در آن کلاهبرداران از محصولات و خدمات ارتباطی تلفنی سوء استفاده نموده و از طریق آن کسب منفعت می‌نمایند. خسارات ناشی از کلاهبرداری، هزینه‌های امنیتی برقراری ارتباطات  را افزایش داده و تأثیرات منفی، هم بر روی مشتریان و هم شرکت‌های ارائه‌دهنده ی خدمات خواهد داشت. اگر چه بسیاری از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، شاخص‌های دقیق اندازه‌گیری را برای به حداقل رساندن امکان کلاهبرداری تعیین کرده‌اند اما همچنان کلاهبرداران با روش‌های جدید اقدام به سوء استفاده از شبکه‌ها و خدمات ارتباطی می­کنند. به دلیل ماهیت حساس این موضوع، CFCA (انجمن کنترل کلاهبرداری­های ارتباطی) با استفاده از اطلاعات محرمانه جمع‌آوری ‌شده توسط اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، میزان کلاهبرداری­های صورت گرفته و خسارات ناشی از آن را به شرح زیر اعلام داشته است.

بر اساس بررسی­ ها میزان خسارات وارده از کلاهبرداران در این حوزه در سال 2011 نسبت به در سال 2008 ،33 درصد کاهش داشته است علت اصلی این کاهش بر اساس تحلیل انجمن CFCA بهبود برنامه‌های ضد کلاهبرداری است که توسط اپراتورهای خدمات ارتباطی اجرا شده و همچنین افزایش همکاری این اپراتورها با متخصصین مبارزه با کلاهبرداری ارتباطی در کاهش میزان کلاهبردارهای اینچنینی مؤثر بوده است.

خسارات ناشی از کلاهبرداری در مقایسه با درآمد بدست آمده از این خدمات حدود 1/88 می‌باشد که این مبلغ در سال 2011، 1/66درصد کاهش نسبت به سال 2006 داشته که علت آن رشد بیشتر درآمد نسبت به خسارت بوده است. برخی از نکات برجسته تحقیق CFCA به شرح زیر است:

  •   اپراتورهای بزرگ با حدود 50 میلیون مشترک، خسارات کلاهبرداری بیشتری را نسبت به اپراتورهای کوچک اعلام کردند؛
  • 5 کشور اولی که کلاهبرداری­های سازمان یافته در آن کشورها انجام گرفته است. به ترتیب عبارتند از: آمریکا، هند، انگلستان، پاکستان و فیلیپین؛
  • 5 کشوری که این نوع کلاهبرداری­ها، در این کشور ها بیشترین کاهش را داشته­ اند به ترتیب عبارتند از : کوبا، سومالی، سیرالئون، زیمباوه و لتونی؛
  • 98 درصد از اپراتورهای مورد تحقیق عنوان کردند که خسارت ناشی از کلاهبرداری در سطح جهانی به همان صورت باقی مانده که این مبلغ نسبت به میزان سال 2008، 8 درصد افزایش داشته است؛
  • 89 درصد اپراتورهای مورد تحقیق عنوان نمودند که خسارت ناشی از کلاهبرداری در درون شرکت‌هایشان به همان میزان باقی مانده و افزایش نداشته که این میزان 13 درصد نسبت به سال 2008 افزایش داشته است.

      5نوع کلاهبرداری که بالاترین رتبه ها به آنها اختصاص داده شده بر اساس نظر اپراتورها به‌صورت زیر می‌باشد:
 
1.  4/96  میلیارد سیستم‌های PBX / نامه‌های صوتی؛

2.    4/32 میلیارد دزدی هویت / حق اشتراک؛

3.    3/84 میلیارد درآمد حاصل از تماس­های جعلی بین المللی؛

4.    2/88 کلاهبرداری تقلب و دست‌کاری شبکه اپراتورهای تلفن همراه؛

5.    2/40 میلیارد کلاهبرداری کارت‌های اعتباری.

نتایج بررسی این موضوع را تأیید می‌کند که کلاهبرداری ارتباطی جزء فعالیت‌های تبهکارانه است که هر ساله خسارت زیادی را به بار می‌آورد.

CFCA یک انجمن جهانی است که پیشگام در زمینه آموزش و ارائه اطلاعات به اپراتورهای خدمات ارتباطی است. به‌منظور تضمین سرمایه‌گذاری، پیشگیری از خسارات و کنترل کلاهبرداری؛ CFCA به آموزش متخصصان ارتباطات در زمینه انواع کلاهبرداری­ می­پردازد تا بتوانند توانایی لازم را به منظور پیشگیری از کلاهبرداری­های ارتباطی بدست آورند.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.