Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

کلاهبرداران فارکس ، روانشناسان تبلیغات

کلاهبرداران فارکس ، روانشناسان تبلیغات
تاريخ:پنجم خرداد 1394 ساعت 12:15   |   کد : 2240
با اینکه کلاهبرداران فارکس مدیر تبلیغاتی نبوده اند اما همانند یک مدیر تبلیغاتی موفق به خوبی با روانشناسی تبلیغات آشنا بوده و از راهبردهای تبلیغاتی در جهت رسیدن به اهدافشان به گونه ای اثربخش استفاده کرده اند.
ایران هشدار - همانند بسیاری دیگر از انواع کلاهبرداری ها در فارکس نیز مهمترین ابزار استفاده شده برای جذب مخاطبان، تبلیغات به صورت آنلاین یعنی تبلیغات از طریق وب سایت ها و ایمیل می باشد. با اینکه کلاهبردارن مدیر تبلیغاتی نبوده اند اما همانند یک مدیر تبلیغاتی موفق به خوبی با روانشناسی تبلیغات آشنا بوده و از راهبردهای تبلیغاتی به گونه ای اثربخش استفاده کرده اند. انواع راهبردهای تبلیغاتی استفاده شده توسط کلاهبرداران به شرح زیر می باشد:

• اغراق در یک خصوصیت ویژه: زمانی که بیان دقیق و عین واقع، توانایی اثر بخشی بر مخاطبان را نداشته باشد می توان با درجاتی از اغراق و بزرگ نمایی آن را بارز نمود و بر تاثیر گذاری آن افزود. در این راهبرد از صفات عالی و تفضیلی همچون بهترین ، بزرگترین و.... در پیام های نوشتاری و گفتاری به وفور استفاده می شود. دربرخی از کلمات اغواگرانه و اغراق آمیزی که در فارکس هم مورد استفاده قرار گرفته می توان این ویژگی را مشاهده نمود فارکس بزرگترین، کاراترین ، پویا ترین و جذاب ترین بازار مالی در جهان....

• ارائه توجیه منطقی: از آنجا که بسیاری از مخاطبان از افراد تحصیلکرده جامعه می باشند و هنگام انتخاب و تصمیم گیری به دنبال جاذبه های منطقی و حقیقی در پاسخ به نیاز واقعی خود هستند، تنها استفاده از یک شعار پرتحرک و پرجاذبه برای جذب کافی نمی باشد بلکه همراه شدن آن با منطق و استدلال برای تاثیر گذاری الزامی می باشد. بسیاری از مالباختگان در فارکس عنوان کرده اند حرف هایی که در کلاسهای آموزشی زده شده است کاملا منطقی و متقاعدکننده بوده است. به عنوان مثال در توضیح ضریب اهرمی عنوان شده که از طریق این ضریب، چندین برابر پولی که دارید می توانید معامله انجام دهید،ریسک بالا می رود ولی علاوه بر ضرر زیادی که ممکن است متحمل شوید می توانید سود بالایی هم بدست آورید.

• راهبرد ایجاد احساس نیاز: ابتدا باید در مخاطبان ایجاد عطش شود و بعد از آن بلافاصله راه برطرف کردن عطش ذکر شود و این کار از طریق دست گذاشتن بر روی نیاز های اساسی افراد صورت می گیرد .آیا از بیکاری رنج میبرید ؟ آیا از درآمد کم رنج می برید ؟ تنها در مدت یکماه در بازار فارکس سرمایه خود را چندین برابر کنید.

• راهبرد تحریف و آشنایی زدایی: مقصود از تحریف، تغییر و تبدیل چیزی از وضع و حالت اصلی خود و عوض کردن معنی آن است. اگر واقعیت برای مخاطبان خوشایند نیست می توان آن را در راستای میل آنان تغییر داد و بازنمایی نمود. چرا که دنیای واقعیت برای تمام مخاطبان یکسان نیست، آنچه ما آن را واقعی یا تحریف شده می دانیم به تجربه های گذشته ، خواسته های کنونی وامیدهای آینده ما بستگی دارد . در فارکس نیز مشابه سایر کلاهبرداری ها از این رویکرد به خوبی استفاده کرده اند و با استفاده از فنون تحریف بسیاری از واقعیت ها را تغییر داده و یا با تاکید بر جنبه های مثبت و حذف بخشی از حقیقت دگرگون نمایی کرده اند. برخی از جملاتی که نشان دهنده استفاده آنان از این فن است عبارتند از: اعتبار رایگان تا چند صد برابر سرمایه، هزینه اندک معاملات فارکس، حداکثر نقد شوندگی ضامن شفافیت بازار فارکس، فرصت برابر برای همه معامله گران و ....

• راهبرد جذابیت رنگی برای بیانی سریع و صریح: رنگ ها علاوه بر ایجاد جلوه های بصری، زیبایی، تنوع و جلب نظر ظاهری دارای خصوصیات منحصر به فرد و معانی نمادین خود هستند که تاثیرات روانی متفاوتی بر مخاطبان دارند. رنگ ها به عنوان یک محرک تاثیرگذار بر حواس عمل میکنند. با مشاهده سایت های تبلیغاتی این کلاهبرداران شاهد استفاده آنان از این خصوصیت می باشیم و اینکه چگونه با استفاده از تنوع رنگ و ترکیب رنگ ها، احساسات مخاطبان را تحریک کرده و بر روی آنان تاثیر گذاشته اند.

هنگامی که در روانشناسی اجتماعی به بحث رهبری می رسیم در آنجا صحبت از راه هایی است که به وسیله آن و با بهره جویی از هیجان افراد به کنترل افکار و دستکاری اعتقادات آن ها پرداخته می شود. زیرا که برانگیختن هیجان بر بافت منطقی ذهن اثر می گذارد و با ایجاد اختلال در آن شخص بدون آنکه متوجه درستی یا نادرستی چیزی باشد تصمیم هیجانی گرفته و مطابق با آن عمل می کند و این همان چیزی است که در جادوی تبلیغات شاهد آن می باشیم که چگونه با استفاده ازآن نظر و اندیشه مخاطب را تعدیل و کنترل کرده و گاه تغییر می دهند . با توجه به مطالب ذکر شده مشاهده می گردد که چگونه کلاهبردارن فارکس همانند یک مدیر تبلیغاتی موفق عمل کرده و با برانگیختن هیجان، در آنان ایجاد علاقه کرده و آنان را با خود همراه ساخته اند .
 

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.