Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

اهمیت نقش رسانه‌ها در کسب و کارهای دیجیتال

اهمیت نقش رسانه‌ها در کسب و کارهای دیجیتال
تاريخ:سوم ارديبهشت 1398 ساعت 13:45   |   کد : 30197
رونق تولید بدون تحریک تقاضا امکان‌پذیر نیست و در این بخش رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. برگزاری کرسی‌های نقد و بررسی و نگارش مقالات و مصاحبه‌های مرتبط در رسانه‌ها می‌تواند در تحریک تقاضا مؤثر باشند.

به گزارش ایران هشدار -  نشست رسانه‌ای «نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» صبح دوشنبه (دوم اردیبهشت ۹۸) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگ‌سازی کسب و کارهای دیجیتال در وزارت ارشاد در آغاز با اشاره به راه‌اندازی تشکل‌های مربوط به کسب و کارهای فضای دیجیتال و تاریخچه این تشکل‌ها در بخش خصوصی گفت: سیاست‌گذاری کلان ما این است که طی هر سال، چهار نمایشگاه در کشور برگزار کنیم. امسال در سال نخست این برنامه شاهد برگزاری دو نمایشگاه هستیم که نخستین نمایشگاه در شهر قم برگزار می‌شود؛ چون صنف ناشران دیجیتال استان قم در این زمینه پیشرو بود و میزبانی نمایشگاه را برعهده گرفت. در تهران به علت کثرت رویدادها این نوع برنامه‌ها خیلی زود از محوریت کنار می‌رود، ولی در استان‌های دیگر مدت بیشتر و گستره جغرافیایی بیشتری تحت تأثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر آن قم در کنار مشهد سهم بالایی از تولید اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به حضور مراجع در شهر قم گفت: همچنین این شهر ظرفیت همراه‌سازی گروه‌های مرجع را دارد. علاوه بر آن، همت خانه ناشران دیجیتال مذهبی در برگزاری نمایشگاه نقش مهمی داشته است.

افراسیابی در ادامه به تعامل میان سازندگان محتواهای دیجیتال و اپلیکیشن‌ها و اپراتورها، اپ استورها، بخش دولتی و سایر فعالان بخش خصوصی به عنوان اضلاع اصلی کسب و کار در فضای دیجیتال گفت: نمایشگاه قم به صورت «بی تو بی» (Business-to-Business) برگزار می‌شود که از این لحاظ تفاوت عمده با سایر نمایشگاه‌های مشابه دارد که اغلب به شکل «بی تو سی» (business-to-consumer) هستند. هدف ما این است که ارتباط به عقد قرارداد منجر شود.

او افزود: در کنار نمایشگاه مذکور رویداد مهم دیگری هم داریم که «جشنواره رسانه‌های دیجیتال» است که امسال به صورت موضوع‌محور برگزار می‌شود. موضوعات امید و نشاط، مقاومت و انقلاب اسلامی، خانواده و سبک زندگی، اقوام ایرانی، مسجد و مناسک دینی، کسب و کارهای نوپا و حکمرانی و مدیریت محورهای اصلی جشنواره مذکور هستند.

گردش مالی صنعت محتوای دیجیتال ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان است

سعید مشهدی، دبیر «نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» درباره این نمایشگاه که خردادماه در شهر قم برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه به نحوی طراحی شده که صاحبان کسب و کارهای دیجیتال در آن شرکت خواهند کرد. طی سال‌های اخیر به علت نبود رابطه مناسب بین اجزای اکوسیستم کسب و کار مجازی مدیریت خوبی در این بخش انجام نشده است.

او از پلتفرم‌ها (تولیدکننده‌های اپلیکیشن و محتوای دیجیتال)، اپراتورها و اپ استورها به عنوان سه ضلع یک کسب و کار مجازی نام برد و گفت: در نمایشگاه قم که ۲۸ تا ۳۱ خرداد برگزار می‌شود مهم‌ترین هدف ما این است که این شناخت و تعامل منجر به قرارداد شود.

مشهدی ادامه داد: گردش مالی صنعت محتوای دیجیتال که در حوزه اپراتورها اتفاق میفتد حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در سال است که توزیع متوازنی نشده و یکی از اهداف ما توزیع متوازن در این بخش است.

شالوده نشر دیجیتال سیال است

امین کمال همدانی، عضو کار گروه واحدهای فرهنگی دیجیتال کشور در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه کسب و کار دیجیتال اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه تکمیل زنجیره ارزش اتفاق بیفتد و قطعاً بخش خصوصی نقش مهمی در این رونق اقتصادی ایفا می‌کند.

یاسر طاهرخانی، نماینده رسانه‌های دیجیتال در کار گروه فرهنگی رسانه‌های دیجیتال نیز گفت: اصل و شالوده نشر دیجیتال سیال است و در مدت کوتاه اتفاقات بزرگی میفتد که سرنوشت رسانه‌های دیجیتال را تغییر می‌دهد و اگر چابکی مرکز رسانه‌های دیجیتال نبود فضای لازم برای فعالان این بخش مهیا نمی‌شد.

او افزود: بخش‌های مختلف کشور از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی که گستره بزرگی از مخاطبان را پوشش می‌دهند می‌توانند در این رویداد سهیم شوند و از خروجی‌های آن استفاده کنند.

نخبگان فضای دیجیتال برگ برنده ما در این کسب‌وکار هستند

ابوالقاسم خداوردی لو، نماینده معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه اپ استور توانستیم بخش عظیمی از نیازهای کشور را پوشش دهیم. در حوزه‌های وی او دی، گیم و آموزش ما بسیار موفق بودیم. درواقع نخبگان ما و ظرفیت‌هایی که در نیروی انسانی داریم برگ برنده ما در این بخش هستند.

او افزود: رونق تولید بدون تحریک تقاضا امکان‌پذیر نیست و در این بخش رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. برگزاری کرسی‌های نقد و بررسی و نگارش مقالات و مصاحبه‌های مرتبط در رسانه‌ها می‌تواند در تحریک تقاضا مؤثر باشند.

افراسیابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دست‌اندرکاران اجرایی نمایشگاه کاملاً از فعالان بخش خصوصی خواهند بود و بودجه لازم به صورت حمایتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

ایسنا

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.