Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت‌آپ ها در مواقع بحران

لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت‌آپ ها در مواقع بحران
تاريخ:شانزدهم ارديبهشت 1398 ساعت 10:56   |   کد : 30240
مرور نقاط ضعف قبل از هر رویداد و انجام اقدامات پیشگیرانه و ارتقا سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری امنیتی و تعامل مؤثر با واحدهای نظارتی مانند مرکز ماهر، ریسک این حملات را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش ایران هشدار - معاون وزیر ارتباطات بر لزوم ایجاد شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی برای استارت آپها و کسب و کارهای فضای مجازی در مواقع بحران تاکید کرد.

جلسه هم‌اندیشی حفاظت از داده‌ها در اقتصاد دیجیتال با حضور مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی و نمایندگان حوزه‌های حاکمیتی و تأثیرگذار در این حوزه برگزار شد.

برگزاری این جلسه با هدف حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به‌ویژه حوزه فناوری اطلاعات در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات کسب‌شده در مواقع بحران و بعد از بحران و همچنین بررسی اقدامات پیشگیرانه و ارائه راهکار انجام گرفت.

در این جلسه، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی در مواقع بحران برای کسب و کارهای فضای مجازی از الزامات اقتصاد دیجیتال است.

وی پیش آمدن حادثه‌های اینترنتی نظیر اتفاق اخیر برای یکی از شرکت‌های حوزه حمل و نقل اینترنتی و به سرقت رفتن اطلاعات کاربران آن را از جمله موارد درس‌آموز دانست و گفت: هر حادثه‌ای می‌تواند سرآغازی برای بهتر شدن وضعیت در آن حوزه باشد.

ناظمی ایجاد دستورالعمل متحدالشکل در زمان بحران را از الزامات کسب‌وکارهای اینترنتی دانست و افزود: عدم وجود پروتکل‌های ارتباطی میان بازیگران حوزه خصوصی و حاکمیتی در مواقع بحران می‌تواند منجر به بحران بزرگ‌تری نظیر نشت اطلاعات شود.

معاون وزیر ارتباطات وجود تیم رسانه‌ای در کنار مدیران کسب‌وکارها را از عوامل مؤثر در پاسخگویی صحیح و به‌موقع به افکار عمومی عنوان کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه کسب‌وکارهای بزرگ اینترنتی از سرمایه‌های ملی کشور است، بر لزوم حمایت از این حوزه تأکید کرد و گفت: با تصمیم‌گیری نادرست در این عرصه، فضا برای نقش‌آفرینی بازیگران غیربومی باز می‌شود و باید با مشارکت ارگان‌های دست‌اندرکار، فضای مناسبی برای فعالان این حوزه ایجاد کنیم.

ناظمی مدیریت انتظارات و عذرخواهی از مردم را نقطه عطف مدیریت بحران و همچنین احترام به مشتری دانست و گفت: مرور نقاط ضعف قبل از هر رویداد و انجام اقدامات پیشگیرانه و ارتقا سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیتی و تعامل مؤثر با واحدهای نظارتی مانند مرکز ماهر، ریسک این حملات را به‌شدت کاهش می‌دهد و در این مسیر مرکز ماهر از تمام توان و دانش خود به‌منظور کمک به کسب‌وکارهای آنلاین و سایر حوزه‌ها استفاده می‌کند.

در این جلسه مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی تجربیات خود را در مواقع بحرانی از جمله حملات اینترنت عنوان کرد و در زمینه اشتراک گذاری راهکارهایی به‌منظور بهبود عملکرد و ارتقا امنیت و نیز انتظاراتی که از حاکمیت دارند، موضوعاتی ارائه کردند.

 

خبرگزاری مهر

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.