Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

طرح هرمی محصول محور یا طرح بازاریابی شبکه ای جذب محور

طرح هرمی محصول محور یا طرح بازاریابی شبکه ای جذب محور
تاريخ:دوم شهريور 1394 ساعت 11:50   |   کد : 3106
چطورمی توانید یک طرح هرمی سرپوش محصولی یا همان طرح های بازاریابی شبکه ای جذب محور را تشخیص دهید.

ایران هشدار - شرکت های بازاریابی چند سطحی که مبنای کارشان را بر سودآوری از طریق عضو گیری به جای خرده فروشی محصولات قرار داده اند، به عنوان طرح های هرمی یا بازاریابی شبکه ای جذب محور در نظر گرفته می شوند.
این مقاله 5 روش را ارائه نموده است که می توان این شرکت ها را از شرکت هایی که پورسانت در ازاء خرده فروشی پرداخت می نمایند، تفکیک نمود.
اول- جذب توزیع کنندگان در یک زنجیره بی پایان توزیع کننده
سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا در شرکت اجازه جذب نامحدود توزیع کننده داده شده است. اگر چنین باشد، زمانی که بازار فروش اشباع شود و طرح باید به موقعیت دیگری انتقال پیدا کند یا محصولات جدیدی را معرفی کند، فرصت هر یک از افراد جدید برای کسب درآمد با توسعه طرح، کمتر و کمتر می شود.
دوم- ترقی در سلسله مراتب توزیع کنندگان به واسطه عضوگیری و افزایش تعداد اعضاء به دست آمده است به جای شایستگی و انتصاب.
از خودتان بپرسید آیا توزیع کنندگان فعال، جایگاه و درآمد بالقوه شان را در سلسله مراتب توزیع کنندگان به واسطه جذب توزیع کنندگان دیگر و اعضای جذب شده توسط آنان به دست آورده اند و افزایش تعداد اعضای جذب شده ملاک ترقی و پیشرفت آنان در سلسله مراتب بوده است؟ اگر این گونه باشد که تنها روش سودآوری و ارتقاء به سطوح بالاترعضوگیری توزیع کنندگان یا خرید سطوح دیگر باشد، این ها نشانه های هرمی بودن یک طرح می باشد.
سوم- انگیزه انجام خرید، دریافت پورسانت و مشارکت داده شدن در طرح می باشد.
اگر اعضاء به منظور مشارکت در طرح و یا دریافت پورسانت ملزم شوند که حجم مشخصی را خرید نمایند که در واقع خرید این حجم غیر ضروری باشد؛ چه حجم خریداری شده فروخته شود، چه ذخیره شود و یا دور انداخته شود، این یکی از نشانه های هرمی بودن طرح است.
وقتی وارد طرح می شوید، از خودتان بپرسید که آیا توزیع کنندگان به سرمایه گذاری بیش از اندازه(پیش انباشته سازی) کالا تشویق شده اند و یا انگیزه افراد برای خرید صرفاً دریافت پورسانت و پاداش و ارتقاء به سطوح بالاتر است؟ اگر این گونه باشد، شما با انتخاب این شرکت خود را در یک زیان مالی قرار خواهید داد؛ زیرا شما با انباری از محصولات مواجه می شوید که در یک دوره زمانی منطقی توان فروش آن را نخواهید داشت. هشیار باشید، در طرح هایی که شما را الزام به خرید حجم مشخص غیر منطقی برای واجد صلاحیت دریافت پورسانت شدن یا ارتقاء پیدا کردن می کنند، ثبت نام نکنید. همچنین از توافق برای خرید دائمی محصولات که به صورت خودکار و با کسر هزینه از حواله بانکی و کارت اعتباری شما ارسال می شود، خودداری کنید؛ به جای آن خودتان خرید گاه به گاه از محصولات مورد نیازتان داشته باشید. این چنین طرح هایی که الزامات مشابه آنچه در بالا گفته شد را دارند، در واقع همان طرح های هرمی تغییر شکل داده شده هستند که تلاش کرده اند خرید محصولات را سرپوشی برای سرمایه گذاری در طرح هرمی بنمایند.
چهارم- شرکتی که پورسانت یا پاداش را به بیش از پنج سطح توزیع کنندگان پرداخت می کند.
آیا شرکت پاداش یا پورسانت را به توزیع کنندگان در سلسله مراتب، به سطوح بیشتر از تعدادی که از نظر عملکردی قابل توجیه است، پرداخت می نماید. در تمام شرکت های بزرگ؛ پنج سطح در پرداخت پورسانت پوشش داده شده است. پرداخت کمیسیون و پاداش به بیش از پنج سطح در یک طرح بازاریابی شبکه ای، بالاسری ها را با هزینه افرادی که در سطوح پایین هستند ثروتمند می کند. شما باید از طرح هایی که به بیش از پنج سطح پاداش پرداخت می کند، دوری کنید. طرح های بازپرداخت جدا شونده(Breakaway) استثمارگر هستند، در این طرح ها افرادی که در سطوح بالایی هرم هستند بیشترین دریافت ها را داشته و بقیه گروه های توزیع کنندگان زیان خواهند کرد.
پنجم- شرکت به ازای هر فروش به بالاسری، مبلغی برابر یا مساوی با شخصی که محصول را می فروشد، پرداخت می نماید.
این عمل انگیزه خرده فروشی را تضعیف کرده و انگیزه بیشتری برای عضوگیری ایجاد کرده و منجر به تمرکز درآمدها در سطوح بالایی می شود.
اگر توزیع کنندگانی که برای خرده فروشی محصولات خرید انجام می دهند به همان میزانی که توزیع کننده چند سطح بالاتر که هیچ فروشی نداشته دریافت کند، این یک عامل کاهنده انگیزه است. در این موارد بالاسری ها پورسانت گروه های فروششان را دریافت می کنند و به مبلغ بالایی دست پیدا می کنند؛ در صورتی که افرادی که خرده فروشی انجام می دهند، دریافتی کمتر از آنان دارند. این شیوه برای بالاسری ها بسیار خوب است اما انگیزه افرادی که تلاش برای خرده فروشی محصولات را دارند کاهش می دهد. هشیار باشید از عضویت در شرکت هایی که کمتر از نیمی از پرداخت توزیع کننده گانشان به اشخاصی است که واقعاً در حال خرده فروشی محصولات به مشتریان بیرونی هستند، خودداری کنید.
هرگز طرح های درآمدی که قیمت بالای خرده فروشی را به ویژه برای محصولاتی که قیمت بالایی دارند و قابل رقابت در بازار نیستند تعیین کرده اند را نپذیرید. تحقیقات اخیر نشان داده است که اگر هر 5 عامل در یک شرکت بازاریابی شبکه ای پیدا شود، درصد مشارکت کنندگانی که دچار زیان مالی می شوند 99 درصد است که این نرخ حتی بالاتر از نرخ زیان برای طرح های هرمی بدون محصول و بازی های قمار است.

 


 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.