Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

تفاوت های میان شرکت های بازاریابی و طرح های هرمی از دید انجمن فروش مستقیم هند

تفاوت های میان شرکت های بازاریابی و طرح های هرمی از دید انجمن فروش مستقیم هند
تاريخ:بيست و هشتم آذر 1394 ساعت 14:10   |   کد : 3937
انجمن فروش مستقیم هند اقدام به طبقه بندی تفاوت میان عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی و طرح های هرمی نموده است. این طبقه بندی به صورت زیر ارائه گردیده است:
ایران هشدار- انجمن فروش مستقیم هند اقدام به طبقه بندی تفاوت میان عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی و طرح های هرمی نموده است. این طبقه بندی به صورت زیر ارائه گردیده است:

ویژگی های شرکت های بازار یابی شبکه ای

• فروش مستقیم به معنی بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان در منزل یا هر مکان دیگر به دور از مکان ثابت خرده فروشی است. این فعالیت به وسیله معرفی و توضیح محصولات توسط فروشندگان صورت می گیرد.
• این شرکت ها فرصت کاری واقعی را ارائه می دهند. این فرصت شامل فروش کالاها و خدمات است.
• هزینه ورود به این طرح ها منطقی است.
• طرح ها کاملاً عملکرد محور هستند.
• میزان درآمد اکتسابی بستگی به زمان سرمایه گذاری شده و انگیزه فروشندگان مستقیم دارد و در طول زمان به دست می آید.
• پرداخت پاداش و مشوق های فروش بر مبنای فروش محصولات و خدمات است.
• عضوگیری برای انجام کسب و کار الزامی نیست.
• تمرکز اصلی کسب و کار بر روی فروش محصولات است و عضوگیری اختیاری است.
• پاداش فروش برای همه توزیع کنندگان فقط به وسیله شرکت های فروش مستقیم تأمین می شود.
• کسانی که مشارکت در کسب و کار دارند، در یک زمان منطقی می توانند از شرکت خارج شوند و یکی از تعهدات شرکت در قرارداد اولیه امکان بازخرید کردن کالا ها در هنگام فسخ قرار داد می باشد.
• محصولات دارای ضمانت بازپس گیری صد درصدی هستند. این به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خطی مشی ها و سیاست های کلی این شرکت هاست.
• دقت زیادی بر روی محصولات و آموزش فروش محصولات وجود دارد و مشوق ها و یا پاداش های ارائه شده توسط شرکت بر مبنای فروش محصولات و عملکرد فروشی است که ارائه می گردد.
• محصولات برای برآورده کردن تقاضای عمومی عرضه می شوند و فروشندگان تشویق می شوند که حداقل موجودی را خرید داشته باشند و هنگامی که نیاز دارند خرید مجدد انجام دهند.
• هر فرد فروشنده باید از کدهای اخلاقی صنعت پیروی کند.

ویژگی های طرح های هرمی، کلاهبرداری مالی

• طرح هرمی به معنای سطوحی از شرکت کنندگان است که با ثبت نام اعضای جدید، گردش پولی طرح را به جریان می اندازند و براساس ثبت نام اعضاء به صورت مستقیم و غیر مستقیم به سود مالی(پورسانت) دست پیدا می کنند.
• این طرح ها محصولاتی را رائه می دهند که تولید آن ها ارزان است و هیچ گونه ارزش بازاری تثبیت شده ای ندارند. محصولات معجزه آسای جدید، محصولات درمانی عجیب و غریب نمونه ای از محصولات ارائه شده توسط آن هاست.
• هزینه ورود بسیار بالاست.
• طرح درآمدی مشخصی وجود ندارد.
• دست یابی به درآمد براساس ادعای طرح راحت و سریع است.
• پرداخت پاداش ها و مشوق ها بر مبنای عضوگیری است به جای فروش.
• عضوگیری یکی از شرایط الزامی عضویت در طرح و اشتغال به آن است.
• تمرکز بر روی افزایش تعداد اعضاء است.
• پرداخت از طریق اعضاء و براساس تعداد اعضای جذب شده است.
• هیچ سیاست بازپس گیری وجود ندارد.
• هیچ تعدی برای بازپس گیری محصولات وجود ندارد.
• هیچ تأکیدی بر روی محصولات و آموزش فروش محصولات وجود ندارد. تأکید صرفاً بر روی پولی است که از عضوگیری اعضای جدید به دست می آید.
• پیش انباشته سازی تشویق می شود. حجم محصولاتی به فروشندگان تحمیل می شود که فروشندگان توانایی فروش آن را ندارند و تقاضای واقعی در بازار برای آن  وجود ندارد.
• هیچ تعهدی برای رعایت کدهای اخلاقی وجود ندارد.

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.