Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

5 اتفاقی که روی فروش مستقیم در 2019 تاثیر گذار بود(1)

5 اتفاقی که روی فروش مستقیم در 2019 تاثیر گذار بود(1)
تاريخ:سی ام دی 1398 ساعت 16:50   |   کد : 40827
در این مقاله سعی بر این است که 5 موردی که بیشترین تاثیر را روی فروش مستقیم در 2019 داشته است، بررسی کنیم.

به گزارش ایران هشدار به نقل از ام ال ام بوک، در سال 2019 فروش مستقیم با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد. تا جایی که در این مدت خبرنگاران اخبار فروش مستقیم با کمبود موضوع روبرو نشدند و تا کنون چنین سال پر چالشی را در حرفه خود ندیده بودند. سال 2019 با اخبار نه چندان خوبی آغاز شد و در این میان همه متوجه موضوع مهمی شدند و آن اینکه رفتارهای مشتری در این صنعت هنوز کاملا شناخته نشده و به سرعت در حال تغییر است در حالی که اکثر صاحب نظران از بررسی آن غافل مانده اند.

در این مقاله که طی سه بخش ارائه می شود، سعی بر این است که 5 موردی که بیشترین تاثیر را روی فروش مستقیم در 2019 داشته است، بررسی کنیم.

1 . شکست چین

برای بسیاری از شرکت های فروش مستقیم، ورود به بازار چین یک هدف بزرگ است. اما زمانی که یک شرکت چینی قوانین فروش مستقیم را در اواخر سال 2018 زیر پا گذاشت، کار به عنوان یک فروشنده مستقیم یا بازاریاب در چین تبدیل به یک چالش یا کار پیچیده شد.

در دسامبر 2018 یک شرکت فروش محصولات بهداشتی و درمانی در تیانجین، در مورد چگونگی مقابله محصولاتش با سرطان، ادعاهای بی اساسی نمود. در ژانویه دولت چین "اقدام صد روزه" را راه اندازی کرد که طی آن حق فروش برای 49 محصول را برای شرکت های متخلف در چین باطل نمود.

پس از آن،چه دولت دخالتی انجام دهد یا نه، همه شرکت های فروش مستقیم روی لبه حرکت می کردند و از لحاظ مالی ضربه خوردند. درآمد در شرکت های علوم درمانی USANA,NUSKIN,HERBALIFE کاهش یافت و بین 8 تا 25 درصد در سه ماهه اول سال کاهش یافت.

همه امید داشتند که پس از یک دوره بررسی منتهی به آوریل این اوضاع برمیگردد و تغییر خواهد کرد اما فروش در سه ماهه دوم نیز همچنان به طور چشمگیری کاهش یافت و هر شرکت انتظارات خود را برای نیمه دوم 2019 مجددا تنظیم نمودند.

در مطلوب ترین زمان برای فروش مستقیم، چین می تواند مکانی برای انجام این تجارت باشد. دولت در این شرایط به شدت با وضع قوانین و نظارت بر این صنعت، مراقب بود چرا که در چین این صنعت توسط شرکت های هرمی و دسیسه های سرمایه گذاری احاطه شده است.

در سال 1998، این راه را بست و آن را یک مکتب اقتصادی نامید. شرکت های باسابقه در آمریکا مثل amway,avon و mary kay کمک کردند تا اعتماد به فروش مستقیم در چین بازگردد چرا که این کشور برای آنها یک بازار بالقوه به شمار می رفت.

از سپتامبر، دولت چین به طور رسانه ای اقدام به نظارت و هدایت و رسیدگی به این صنعت نمود. این کار شرکت های فروش مستقیم را در معرض هشدار قرار می داد و باعث شد روند برگشت که مدت ها بود کارشناسان آن را پیش بینی نموده بودند، در این سال اتفاق بیفتد.

به گزارش مک کینزی جهانی (موسسه بین المللی مشاوره و مدیریت) بیش از 160 میلیون نفر در اروپا و آمریکا در این اقتصاد غول پیکر کسب درآمد می کنند و 4.1 میلیون نفر از این افراد فقط خریدار هستند و برنامه ای برای فروش محصولات ندارند و 9 میلیون نفر از آنها غیر فعال شده اند. فروش مستقیم جهانی یک بازار 189 میلیارد دلاری به وجود آورده که آمریکای شمالی 39 میلیارد دلارآن را به خود اختصاص داده است اما آمازون به تنهایی 865 میلیارد دلار سرمایه دارد و بازار اوبرنیز به 55 میلیارد دلار رسیده است. بنابراین فروش مستقیم هنوز به رشد کامل خود نرسیده و هنوز فرصت های زیادی باقی است.

2 .تطمیع شرکت های غول پیکری که جزء شرکت های فروش مستقیم نیستند

تطمیع شرکت های غول پیکری که جزء فروش مستقیم نیستند بسیار قوی است چرا که آنها معمولا نیاز به سرمایه و آموزش زیادی ندارند. مثلا شما برای اینکه تبدیل به راننده شرکت ober شوید، نیاز به مهارت و فروش و آموزش ندارید. صبح از خواب بیدار می شوید و تلفن همراه خود را روشن می کنید و کار خود را آغاز می کنید. در صورتی که فروش مستقیم یعنی فروش محصولاتی که نیاز به تحقیق و مطالعه برای فروش دارند. چرا که این کالاها اغلب کیفیت بالایی دارند و فرصت های شغلی فراوانی ایجاد می کنند که می تواند باعث تغییر و تحولات زیادی شوند.

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.