Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

چه چیزی باعث شد تا Herbalife به طرح هرمی نزدیک شود؟

چه چیزی باعث شد تا Herbalife به طرح هرمی نزدیک شود؟
تاريخ:پانزدهم آبان 1395 ساعت 10:41   |   کد : 5819
Herbalife یکی از شرکت هایمطرح بازاریابی شبکه ای یا MLM در سطح دنیا است که سالها تجربه در فعالیت در این زمینه دارد و تعداد زیادی توزیع کننده دارد وحتی در چند سال اخیر جزء 10 شرکت برتر بازاریابی شبکه ای در دنیا بوده است.
ایران هشدار- Herbalife یکی از شرکت هایمطرح بازاریابی شبکه ای یا MLM در سطح دنیا است که سالها تجربه در فعالیت در این زمینه دارد و تعداد زیادی توزیع کننده دارد وحتی در چند سال اخیر جزء 10 شرکت برتر بازاریابی شبکه ای در دنیا بوده است.
اما پس از مدتی، افرادی که قصد پولدار شدن در این حرفه داشتند، صرفا با عضو کردن افراد جدید و اغوای آنها با اضافه کردن افراد جدید برای کسب درآمد بیشتر، باعث شدند تا این شرکت رفته رفته به سمت یک شرکت هرمی حرکت کند.
طرح این شرکت با عضو کردن افراد جدید، به جای فروش محصول و بازاریابی آنها، به بازاریابان جایزه می داد و این باعث شد که این شرکت به سمت شرکت های هرمی گرایش پیدا کند.
هم چنین لیدر ها به افراد جدید الورود وعده می دادند که با عضو کردن افراد جدید تر، درآمد های بالایی کسب خواهند کرد در حالی که حقیقت این است که 89 درصد از توزیع کنندگان و بازاریابان این شرکت، حتی یک پنی هم درآمد نداشتند.
به طور کلی طرح های هرمی، بیشتر تاکید به افزودن عضو جدید دارند تا اینکه به فروش محصولات تاکید داشته باشند. برای شرکت بزرگی مثل HERBALIFE که در بیش از 90 کشور جهان به فعالیت می پردازد، این افزودن عضو، بدون هیچ پشتوانه ای برای پرداخت پورسانت مکفی باعث شکایات متعددی شد چرا که افراد پس از مدتی متوجه شدند که همه وعده هایی که به آنها داده شده است، فریبی بیش نیست و از طرفی نمیتوانند کالاهای زیادی را که خریده اند، بفروشند و به همین دلیل به مشکل بر می خورند.
بنابراین تعداد کثیری از افرادی که به امید کسب درآمد در HERBALIFE عضو شده بودند، وطی سال درآمدی کسب نکرده اند،از آن شکایت داشتند.
پس از آن، FTC به بررسی شکایات پرداخت و HERBALIFE را ملزم به تغییر ساختار شرکت و حتی تغییر طرح درآمدی کرد به گونه ای که هیچ گونه اغواگری برای عضو گیری و فریب افراد برای کسب درآمد زیاد وجودنداشته باشد و تمرکز شرکت و طرح درآمدی آن، بر روی خرده فروشی باشد و همچنین FTC جریمه ای بالغ بر 200 میلیون دلار را برای HERBALIFE در نظر گرفت و شرکت می بایست رضایت بازاریابانی را که که تحت قوانین و طرح درآمدی نامناسب شرکت، متضرر شده اند، جلب نماید و همچنین شرکت می بایست حقیقت را به بازاریابان بگوید و از دادن وعده های فریبنده اجتناب کند.
هم چنین شرکت موظف است که حداقل دو سوم جوایز پرداختی را به بازاریابانی که خرده فروشی محصولات را انجام می دهند، پرداخت کند که آنها را ترغیب به خرده فروشی کند نه اینکه صرفا از طریق افزایش اعضا، کسب درآمد کنند.

 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.