تاريخ:هفدهم مرداد 1396 ساعت 13:32
کد : 17600

مزایای فروش مستقیم برای مشتری، بازاریاب، شرکت و جامعه از نگاه DSA

مزایای فروش مستقیم برای مشتری، بازاریاب، شرکت و جامعه از نگاه DSA

فروش مستقیم یک نوع متد فروش کالا و خدمات است که با حذف واسطه ها و به طور مستقیم از شرکت به خریدار نهایی و تنها با دخالت بازاریابان صورت می گیرد.در این مطلب سعی بر این است که مزایای این نوع سیستم فروش را برای مشتری، بازاریاب، شرکت سازنده، اقتصاد و کشور و جامعه بیان کنیم.

اختصاصی ایران هشدار - فروش مستقیم یک نوع متد فروش کالا و خدمات است که با حذف واسطه ها و به طور مستقیم از شرکت به خریدار نهایی و تنها با دخالت بازاریابان صورت می گیرد.


در این مطلب سعی بر این است که مزایای این نوع سیستم فروش را برای مشتری، بازاریاب، شرکت سازنده، اقتصاد و کشور و جامعه بیان کنیم. البته باید به این نکته اشاره کرد که هر شیوه نوینی در صورتی که قبلا بررسی کارشناسی نشود و بدون آگاهی پا در آن نهاد، می تواند خطرناک و خطر ساز و فریبنده باشد. بنابراین می بایست قبل از ورود به آن تمام زوایای آن را بررسی نمود.


مزایای فروش مستقیم برای مشتری نهایی (مصرف کننده نهایی)


• فرصت تست کردن و لمس کالا قبل از خرید وجود دارد.
• مشاوره و بازاریابی در یک محیط دوستانه( در شعب مجاز شرکت) صورت می گیرد.
• در صورت خرید مستقیم از شرکت، امکان دریافت درب منزل وجود دارد.
• حق باز پس دادن کالا در یک زمان مشخص و تعیین شده از جانب شرکت برای شرکت وجود دارد.
• تماس مستقیم با فروشنده میسر است.
• خدمات پس از فروش و تضمین وجود دارد.
• برای مشتری امکان خرید در هر ساعت و هر لحظه از شبانه روز فراهم است.

مزایای فروش مستقیم برای بازاریاب (توزیع کننده)

• قابلیت راه اندازی کسب و کار با حداقل هزینه و کمترین ریسک وجود دارد.
• فرصت های مناسب کسب و کار به صورت انعطاف پذیر فراهم است.
• ساعات کار منعطف و قابل تغییر است.
• همسر یا اعضای خانواده می توانند شرکای کاری باشند و به فرد کمک کنند.
• اصولا به عنوان شغل دوم و پاره وقت می باشد.
• حتی بدون مدرک رسمی دانشگاهی هم می توان در این سیستم فعالیت کرد و نیاز به آموزش راهبران دارد.
• آموزش مناسب و پشتیبانی از جانب شرکت صورت می گیرد.
• طیف وسیعی از محصولات در دسترس است و نیاز به فروش محصول خاصی نیست
• طی کار ارتباطات اجتماعی زیادی فراهم می شود.

مزایای فروش مستقیم برای شرکت های تولید کننده

• این متد موثرترین متد جذب مشتری و ورود به بازار برای شرکت های جدید و محصولات و خدمات جدید با کمترین هزینه است.
• نیاز به سرمایه گذاری زیادی در بدو ورود برای راه اندازی شعب متعدد وجود ندارد.
• به دلیل حذف واسطه ها، می توان هزینه توزیع و ... را ذخیره و در جایی دیگر سرمایه گذاری نمود.
• برای جذب مشتری احتمالی، متد مناسبی است.
• محصولات شناخته نشده به راحتی و بدون هزینه تبلیغات، معرفی و به فروش می رسد.
• این طرح برای دستیابی به فروش احتمالی و گسترده برای جذب و حفظ مشتریان جدید منحصر به فرد است.


مزایای فروش مستقیم برای اقتصاد کشور


• فرصت های کسب درآمد و اقتصاد و اشتغال ایجاد می کند.
• یک کانال توزیع جدا از خرده فروشی های بزرگ ایجاد می کند.
• باعث ایجاد کسب و کار های کوچک می شود.
• خود اشتغالی را توسعه می دهد.
• کار آفرینی را توسعه می دهد.
• کمک به رفاه اقتصادی و ملی می کند.

مزایای فروش مستقیم برای جامعه

• فرصت اشتغال فراهم می شود.
• فرصت های شغلی به دور از تبعیض های جنسیتی، جغرافیایی، قومیتی و ... می باشد.
• حتی معلولین هم می توانند شاغل شوند.
• جهانی سازی صورت می گیرد.


 

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/17600
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی