تاريخ:ششم تير 1397 ساعت 08:46
کد : 29579

بررسی تجارت الکترونیک ایران در سامانه اینماد

بررسی تجارت الکترونیک ایران در سامانه اینماد
هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیک، سازماندهی و رسمیت دادن به فعالیت کسب و کارهای الکترونیکی و جلوگیری از آسیب های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... و نیز اعتماد سازی و رتبه بندی این کسب و کارها است.

اختصاصی ایران هشدار - از سال 1970 تا کنون، ICT و تجارت الکترونیک به تریج با سازو کارهای مناسب اقتصادی در زندگی روزمره مردم حضور پیدا کرده است. تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا (European union) به صورت " انجام تجارت به صورت الکترونیک و هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذی نفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی به صورت الکترونیکی مبادله انجام دهند، تعریف شده است.
پیشینه این نوع تجارت در دنیا به سال 1965 برمی گردد که مصرف کنندگان می توانستند پول خود را از طریق ماشین های خود پرداز (ATM) دریافت کنند. پس از گذشت سال ها، می توان دریافت که تاثیر گذاری تجارت الکترونیک در تمام سطوح مختلف تجارت ملموس است و این تاثیرات بر روی رقابت، بازاریابی، توزیع، خدمات و سرویس دهی و حتی فروش بسیار زیاد است.
اما در مقابل تمام مزایای تجارت الکترونیک، همواره مسائلی وجود دارد که در صورتی که برای آنها راه حل مناسبی اتخاذ نشود، می تواند مزایای آن را تحت الشعاع قرار دهد. این عوامل شامل موارد زیر می شود:


• سهولت در سرقت اسرار و رموز محرمانه کاری شرکت ها
• تبیین قوانین مالیاتی دقیق
• تبیین قوانین گمرکی دقیق
• آشنایی با قوانین کشورها
• کلاهبرداری از طریق کارت های اعتباری
• اعتماد بین مصرف کننده و فروشنده
• امنیت


تجارت الکترونیک ایران در سامانه اینماد


هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیک، سازماندهی و رسمیت دادن به فعالیت کسب و کارهای الکترونیکی و جلوگیری از آسیب های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... و نیز اعتماد سازی و رتبه بندی این کسب و کارها است. هم کنون بیش از 31000 کسب و کار توانسته اند نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند. بر طبق آمار، مشاهده می کنید که تعداد نمادهای اعتماد اعطا شده طی سال های 92 تا 96 رشد خوبی داشته است.

                

 

با توجه به افزایش تعداد کسب و کارهایی که نماد اعتماد دریافت کرده اند، تعداد شکایات بررسی شده نیز به تبع افزایش یافته است به طوری که این رقم در پایان سال 1395 به 2912 مورد رسیده است.

 

                
مطابق با آماری که در نمودار زیر ارائه شده است، بیشترین سهم شکایات با رقم 41 درصد مربوط به عدم ارائه خدمات یا تحویل کالا یا عدم تحویل به موقع کالا یا خدمات بوده است.

 

                   

 

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/29579
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی