تاريخ:بيست و دوم شهريور 1399 ساعت 10:31
کد : 41389

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی بیشترین شعبه‌های فعال در کشور را دارند

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی بیشترین شعبه‌های فعال در کشور را دارند

در سال گذشته اتحادیه ۴۱۸ پروانه کسب‌ صادر کرده که از این تعداد ۲۰۶ پروانه در شهر تهران صادر شده و کمترین پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرهای همدان، لرستان،کرمانشاه، خراسان جنوبی و بوشهر است.

به گزارش ایران هشدار به نقل از پیوست، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی گزارش عملکرد خود در سال ۹۸ را منتشر کرده که براساس این گزارش بیشترین تعداد شعبه‌های راه‌اندازی شده از کسب‌وکارها مربوط به حوزه بازاریابی شبکه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی است. در این بین در استان فارس بیشترین شعبه رسمی کسب‌وکارها راه‌اندازی شده است. براساس این گزارش، تعدادی اعضای این اتحادیه تا پایان سال  ۹۸  به هزار و ۴۲۰ رسیده است.  همچنین در سال گذشته اتحادیه ۴۱۸ پروانه کسب‌ صادر کرده که از این تعداد ۲۰۶ پروانه در شهر تهران صادر شده و کمترین پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرهای همدان، لرستان،کرمانشاه، خراسان جنوبی و بوشهر است. در سال گذشته با پیگیری‌های اتحادیه ۳ هزار و ۱۶۸ شکایت ثبت شده در پنل اتحادیه، نماد اعتماد الکترونیکی، وزارت ارشاد و اتاق اصناف مختومه شده است.  از سوی دیگر در سال ۹۸، ۲۰۰ کسب وکار توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه مورد بازرسی حضوری و آنلاین قرار گرفتند.
 اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در این گزارش آمار و ارقامی از عملکرد خود در زمینه رسیدگی به شکایات، بازرسی‌ها، آمار مکاتبات استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها با اتحادیه و پروانه‌های صادرشده توسط این اتحادیه در سال ۹۸ ارائه داده است.
براساس این گزارش اتحادیه کشور کسب‌وکارهای مجازی در سال گذشته ۴۱۸ پروانه کسب صادر کرده است. از این تعداد ۲۳۲ پروانه متعلق به افراد حقوقی، ۱۸۶ پروانه کسب‌وکار برای افراد حقیقی،۱۰ پروانه متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان و ۲۱۵ برای شرکت‌های عادی است.
از منظر تفکیک استان‌ها، تهران با ۲۰۶ پروانه صادر شده در صدر است و کمترین پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرهای همدان،لرستان، کرمانشاه، خراسان جنویی و بوشهر است. براساس گزارش اتحادیه سال گذشته برای ۸۹ درصد مردها و ۴۶ درصد زنان پروانه کسب‌وکار صادر شده است.


سال گذشته در تهران بیشترین پروانه کسب توسط اتحادیه صادر شده است
طبق گزارش اتحادیه، برخی از کسب و کارهای عضو اتحادیه برای ارائه خدمات بهتر در برخی از شهرهای کشور شعبه‌هایی راه‌اندازی کردند. بیشترین تعداد شعبه‌ها مربوط به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی است و  استان فارس بیشترین شعبه رسمی را راه‌اندازی کرده است. از سوی دیگر شهرهای یزد، سمنان، قم و البرز هم کمترین تعداد شعبه‌ها را دارند.

شهرهای استان فارس بیشترین شعبه‌های رسمی را برای ارائه خدمات بهتر راه‌اندازی کردند
اتحادیه در طول فعالیت خود مشکلات کسب‌وکارهای آنلاین و استارت‌‌آپ‌ها را پیگیری و با سازمان‌های مختلف برای رفع مشکلات مکاتبه کرده است. به این ترتیب در سال گذشته هزار و ۳۳۵ نامه از سوی کسب‌وکارهای آنلاین به اتحادیه ارسال شده و اتحادیه۲ هزار و ۹۹۹ نامه برای حل مشکلات کسب‌‌وکارها و استارت‌آپ‌ها را به دستگاه‌های ذیصلاح ارسال کرده است.
اتحادیه در سال گذشته ۲ هزار و ۹۹۹ نامه به دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکلات کسب‌وکارها ارسال کرده است.
یکی از وظایف اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی براساس اساسنامه آن رسیدگی به تخلف‌ها و شکایت‌های ثبت شده از کسب‌وکارهای آنلاین عضو اتحادیه و غیرعضو است. این شکایت‌ها از سوی کاربران در پنل اتحادیه ثبت می‌شود و براساس آمار ارائه شده در سال گذشته هزار و ۲۶۲ پرونده شکایت از کسب‌وکارهای عضو اتحادیه مورد پیگیری قرارگرفته و مختومه شده است. ۴۶ پرونده هم پس از بررسی‌‌های لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. در مورد کسب‌وکارهای غیرعضو هم در سال گذشته ۵۵۹ پرونده مختومه شدند و ۵۸ پرونده به مراجع قضایی برای رسیدگی بیشتر ارسال شده است.

سال گذشته هزار و ۲۶۲ پرونده شکایت مورد بررسی اتحادیه قرار گرفته و مختومه شده است
علاوه بر پنل اتحادیه، شکایت‌ها در پنل‌های اتاق اصناف ایران، نماد اعتماد الکترونیکی و پنل وزارت ارشاد هم ثبت می‌شود و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به آنها نیز رسیدگی می‌کند. براساس گزارش اتحادیه، سال گذشته در پنل اتاق اصناف ایران، ۲۲۹ پرونده مختومه شده و ۴۳ پرونده در حال بررسی است.
در همین زمینه در پنل نماد اعتماد الکترونیکی، هزار و ۶۳ پرونده مختومه و ۵۹ پرونده در حال بررسی است. همچنین در پنل وزارت ارشاد ۲۲۹ پرونده مختومه شده و ۴۳ پرونده در حال بررسی است. به این ترتیب اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در سال گذشته در کل ۳ هزار و ۱۶۸ شکایت را پیگیری و به نتیجه رسانده است و ۱۴۰ شکایت در حال بررسی است و ۱۰۴ شکایت هم به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی سال گذشته ۳هزار و ۱۶۸ شکایت را پیگیری و به نتیجه رسانده است
در بخش دیگر این گزارش اتحادیه به ارائه گزارشی از تیم بازرسی خود برای رسیدگی به وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین و وب‌سایت‌ها پرداخته است. در بازرسی‌های اتحادیه ۹ معیار مورد بررسی قرار می‌گیرد. این معیارها شامل «ارزیابی بارگذاری وب‌سایت و عدم آزمایشی بودن»، «رعایت قانون‌مندی کسب‌وکار اینترنتی»، «درج لوگو و دارا بودن اعتبار زمانی»، «تطابق اطلاعات صاحب امتیاز نماد با پروانه کسب»، «تطابق آدرس پستی اعلام شده در لوگوی نماد با آدرس اعلام شده در پروانه کسب مجازی»، «عدم تغییر فعالیت وب‌سایت»، «بررسی فرآیند ثبت سفارش آنلاین در وبسایت»، «پیش‌بینی زبان فارسی در تمامی صفحات» و «بررسی تصاویر کالا یا خدمات» است. بازرسی ۹۰ روزه است و پس از تایید کارشناس نتیجه به کسب‌وکار اعلام می‌شود. براساس آمار اعلام شده توسط اتحادیه در سال گذشته ۴هزار و ۶۱۰ بازرسی موفق صورت گرفته است.
همچنین در این گزارش به کمیسیون‌های فعال در اتحادیه نیز اشاره شده است. پنج کمیسیون فنی، بازرسی، آموزش، حل اختلاف و شکایت زیر مجموعه اتحادیه کشور کسب‌وکارهای مجازی است. کمیسیون فنی در سال ۹۸، تعداد ۱۰ جلسه رسمی و ۵ جلسه مجازی برگزار کرد که نتیجه این جلسات چند مصوبه بود. از این مصوبات می‌‌توان به «هماهنگی برای برگزاری آزمون صلاحیت فنی از متقاضیان پروانه کسب»، «ارسال نامه پیشنهادهای کمیسیون فنی به هیات مدیره اتحادیه» و «پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی جهت گرفتن تصمیمات کارشناسی در حوزه بازاریابی شبکه‌ای» اشاره کرد.
کمیسیون بازرسی سال گذشته ۲۰۰ کسب‌وکار را به صورت حضوری و آنلاین مورد بازرسی قرار داد. این کمیسیون همچنین به وضعیت سایت‌های مشکوک به بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای فعال در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی رسیدگی کرد. اعضای کمیسیون بازرسی همچنن مساله وب‌سایت‌هایی که اقدام به خرید کالا از خارج کردند را هم مورد بررسی قرار دادند.
در کمیسیون آموزش هم درخواست‌های واصله در خصوص حمایت مادی و معنوی از نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها و همایش‌ها مورد بررسی و تایید قرار گرفت. اعضای این کمیسیون با دستگاه‌های دولتی برای افزایش ظرفیت آموزش جلساتی برگزار کردند. در خصوص تهیه محتوای آموزشی با توجه به شرایط شیوع کرونا و تامین نیازمندی‌های آموزشی کسب‌‌وکارهای اینترنتی به صورت مجازی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد.
در کمیسیون حل اختلاف، اتحادیه جلساتی برای حل اختلاف میان کسب‌وکارها برگزار و نتیجه را به مراجع ذی‌صلاح اعلام ‌کرد. اعضای این کمیسیون همچنین درخواست‌های شکایتی کسب‌وکارها از یکدیگر را هم مورد بررسی قرار داد.
در راستای تمام وظایف قانونی محول شده به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، این اتحادیه با هدف کمک به توسعه اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین جشنواره وب و موبایل استانی را نیز در شهرهایی غیر از تهران برگزار کرد. این رویداد با عنوان «هفت شهر» سال گذشته در شهرهای اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، یزد، بابلسر و شیراز برگزار شد.
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پایان این گزارش برنامه‌های آینده خود را اعلام کرد که شامل «راه‌اندازی شعبه حل اختلاف کسب‌‌وکارهای مجازی»، «توسعه بخش بازرسی الکترونیکی»، «تولید محتوای آموزشی خرید اینترنتی امن»، «توسعه بخش شکایات»، «برگزاری کلاس‌های آموزش»، «ایجاد میز خدمت در دادسرای جرائم رایانه‌ای جهت ارائه خدمت به مال‌باختگان فضای مجازی» و «معرفی خدمات کسب‌وکارهای آنلاین به کسب‌وکارهای آفلاین» است.

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/41389
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی