تاريخ:بيست و دوم شهريور 1399 ساعت 12:01
کد : 41390

احراز هویت دو مرحله‌ای در استفاده از شبکه های اجتماعی الزامی است

احراز هویت دو مرحله‌ای در استفاده از شبکه های اجتماعی الزامی است

افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند، الزاما باید از احراز هویت دو مرحله‌ای بهره گیری کنند، در غیر این صورت حریم خصوصی آنها مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت.


به گزارش ایران هشدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در رابطه با خبر همکاری پلیس و آموزش و پرورش اظهار داشت: پلیس قوی تر از گذشته در کنار والدین و دانش آموزانی است که از نرم افزار شاد استفاده می‌کنند و تلاش دارد فضایی امن را رقم بزند.

وی با اشاره به تولید ۲۶ جلد کتاب توسط پلیس و آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص تهدیدات مجازی اظهار کرد: با توجه به آموزش مجازی و فراگیری بهره مندی از این فضا، پلیس هم در کنار آموزش و پرورش قرار دارد.

سرهنگ گودرزی رفع باگ‌های امنیتی از شبکه شاد را نیازمند صرف زمان دانست و افزود: راه اندازی این شبکه در کل زیبا و مناسب است؛ خاصه اینکه نرم افزار فراگیر شده و دانش آموزن را از دوره ابتدایی با آموزش‌های فضای مجازی آشنا می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه پلیس مباحث امنیتی است به عنوان مثال اگر مزاحمت یا دسترسی غیر مجاز صورت گیرد، بلافاصله به نهادها و ادارات مربوطه منعکس می‌کنیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

سرهنگ گودرزی با انتقاد از عدم ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده ها گفت: والدین باید سرعت عمل بیشتری از خود نشان داده تا بر فرزندان نظارت داشته و با آن‌ها همراهی کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با تاکید بر اینکه فیلترشکن و پروکسی نباید روی گوشی دانش آموزان نصب باشد، افزود: این‌ها حاوی تبلیغاتی هستند که محتوای آن، با سن کودکان تناسب ندارد.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: هر کس از شبکه اجتماعی استفاده می‌کند، الزاما باید از احراز هویت دو مرحله‌ای بهره گیری کند که در غیر این صورت حریم خصوصی مردم مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین نسبت به برخی بازی‌ها هشدار داد و گفت: بازی‌های نامعتبر حاوی بدافزار هستند که مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نبوده و حریم خصوصی گوشی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.




 


 

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای