تاريخ:هفدهم دی 1399 ساعت 09:43
کد : 41725

رواج کلاهبرداری در حوزه سئو از کسب و کارهای کوچک

رواج کلاهبرداری در حوزه سئو از کسب و کارهای کوچک
یکی از شیوه های رایج کلاهبرداری از کسب و کارها در طول سال های اخیر مربوط به حوزه سئو است. افراد سودجو با ادعای بهبود وضعیت سایت یا به طور کلی برندها در فضای آنلاین اقدام به کلاهبرداری های کلان از برندها می کنند.

گزارش ایران هشدار به نقل از فرصت امروز؛ کلاهبرداری در حوزه دیجیتال امر تازه ای نیست. بسیاری از افراد با سوء استفاده از آگاهی اندک یا شکاف های فنی در سایت ها و بانک های داده اقدام به سرقت می کنند. این امر در یک نگاه کلی موجب ضررهای چند میلیون دلاری در طول سال برای برخی از کسب و کارها می شود. بدون تردید کلاهبرداری های کلان در حوزه دیجیتال مربوط به تمام برندها نیست. یکی از شیوه های رایج کلاهبرداری از کسب و کارها در طول سال های اخیر مربوط به حوزه سئو است. افراد سودجو با ادعای بهبود وضعیت سایت یا به طور کلی برندها در فضای آنلاین اقدام به کلاهبرداری های کلان از برندها می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده و ابتدایی باشد، اما برای هر برندی امکان رخ دادن دارد.

برخی از فروشندگان با استفاده از الفاظ و عبارت های فریبنده همیشه به دنبال سوء استفاده از کارآفرینان فاقد اطلاعات دقیق در حوزه سئو هستند. بدون تردید دست کم یک بار با تلاش فراوان برخی از افراد برای راضی کردن تان به منظور پرداخت هزینه برای حوزه سئو مواجه شده اید. نکته جالب در این میان ناپدید شدن چنین افرادی پس از پرداخت هزینه بهبود وضعیت سئو برند است. در ادامه مقاله کنونی نگاهی دقیق‎ تر به وضعیت این افراد در دنیای وب خواهیم انداخت.

کلاهبردارهای حوزه سئو در عصر اینترنت

بدون شک کلاهبرداری های بسیار زیادی در عرصه کسب و کار روی می دهد، اما موضوع اصلی بحث ما در این مقاله مربوط به کلاهبرداری در حوزه سئو است. بسیاری از افراد در زمینه کمک به برندها برای مدیریت بهینه سئو ادعاهای بسیار شگرفی دارند. چنین ادعاهایی در موارد اندکی از سوی کارشناس‎ های معتبر تایید می شود. شاید در نگاه نخست تلاش برای اعتبارسنجی ادعاهای افراد سودجو بهترین گزینه باشد، اما مسئله اساسی شناسایی این افراد است. گاهی اوقات کارآفرینان حتی پس از فرآیند تعامل با چنین افراد و شرکت ‎هایی متوجه ماهیت کلاهبرداری نمی‎ شوند بنابراین مسئله در اینجا اندکی پیچیده ‎تر است.

وقتی یک کسب و کار تازه تاسیس با ادعای برخی از افراد و موسسه ‎ها مبنی بر توسعه جایگاه برند با یکی از رتبه ‎های نخست گوگل مواجه شود، به احتمال زیادی جذب ادعای فوق خواهد شد. این امر شروع فرآیند کلاهبرداری در اغلب موارد است. چنین افرادی در ازای در اختیار قرار دادن برخی از اطلاعات تقاضای مبالغ مختلفی می کنند. نکته مهم اینکه هرگز در مورد ماهیت محتوا و اطلاعاتی که برای فروش می‎ گذارند، صحبتی نمی کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها در زمینه تصمیم ‎گیری نهایی ایجاد خواهد کرد. برخی از کارآفرینان در چنین شرایطی اقدام به پرداخت هزینه و خرید اطلاعات موردنظر می کنند. متاسفانه اغلب اطلاعات موردنظر به سادگی در فضای اینترنت وجود دارد بنابراین نوعی کلاهبرداری و دریافت هزینه اضافی صورت می‎ گیرد.

افراد سودجو برای کلاهبرداری از کسب و کارها به دنبال گزینه‎ های ساده می ‎روند. شانس کسب و کارهای کوچک در این میان برای مواجهه با سودجوهای مختلف به شدت زیاد است. این امر به دلیل تجربه کمتر کسب و کارهای کوچک در بازار کسب و کار روی می دهد. اگر موسسه‎ها و افراد سودجو به سراغ برندهای دارای سابقه بروند، مشکلات بسیار زیادی برای ترغیب چنین کسب و کارهایی خواهند داشت. اغلب اوقات کسب و کارهای بزرگ با پیگیری حقوقی ادعاهای سودجویان به بهبود فضای کسب و کار کمک می کنند بنابراین مراجعه به کسب و کارهای کوچک گزینه ساده و راحت ‎تری خواهد بود.

چگونه از کسب و کارها محافظت کنیم؟

اکنون با کلاهبرداری در حوزه سئو به خوبی آشنا شده ‎ایم بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای مقابله با این جریان باشیم. خوشبختانه امروزه اطلاع ‎رسانی مناسبی در زمینه مقابله با انواع کلاهبرداری وجود دارد بنابراین امکان مقابله با چنین شرایطی به صورت کاملا ساده وجود دارد. نخستین راهکار مدنظر ما در این بخش شامل تلاش برای افزایش آگاهی در حوزه سئو است. اگر این امر به خوبی دنبال شود، دیگر کسب و کارهای کوچک فریب ادعاهای افراد مختلف را نخواهند خورد. شرکت در دوره های آنلاین یا دست کم مشاهده برخی از ویدئوهای آموزشی در این رابطه مفید خواهد بود. اگر کسب و کار شما توانایی فراهم‎ سازی شرایط مناسب برای شرکت مستقل هر کدام از اعضا در دوره های آموزشی را ندارد، باید نسبت به برگزاری چنین دوره هایی اقدام نماید. اغلب کارمندان نسبت به حضور در چنین دوره هایی واکنش مساعدی دارند بنابراین نیازی به نگرانی در این رابطه نخواهد بود.

راهکار دوم مربوط به نگاه به ادعاهای مختلف با عینک بدبینی است. اگر یک موسسه یا فرد از طریق ایمیل پیشنهاد کمک به کسب و کارتان در حوزه سئو را داد، باید با بدبینی مفرط به این ادعا نگاه کرد. اغلب اوقات موسسه‎ های معتبر به سراغ برندها نمی ‎روند بنابراین این نکته تردیدها نسبت به ادعای موردنظر را دوچندان خواهد کرد. بهترین توصیه در چنین شرایطی نادیده گرفتن کامل ایمیل ‎های این ‎چنینی است. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به ادعاهای مطرح در آنها نخواهد بود. برخی از برندهای معتبر حتی ایمیل‎ های این‎ چنینی را باز هم نمی کنند.

برخی از نشانه‎ های رایج در زمینه کلاهبرداری از کسب و کارهای کوچک از سوی افراد و موسسه‎ های سودجو به شرح ذیل است:

•    اغلب اوقات افراد موردنظر نسبت به در اختیار داشتن اطلاعات محرمانه و کاربردی از گوگل و الگوریتم ‎اش ادعاهایی را مطرح می کنند. این امر به طور قطع دروغ است. هیچ موسسه ‎ای به داده‎ های محرمانه گوگل دسترسی ندارد. همچنین تیم پشتیبانی گوگل نیز با طراحی سیستم‎ های امنیت دیجیتال از هرگونه درز اطلاعاتی جلوگیری می‎ کند.

•    ارائه گارانتی و ضمانت ‎های غیرمعتبر از سوی چنین افرادی عادی است. این امر با هدف دریافت مبلغ کل یا مقداری از آن صورت می ‎گیرد. پس از کوچک ‎ترین پرداختی دیگر خبری از چنین افرادی در اطراف کسب و کار موردنظر نخواهد بود.

•    استفاده از زبان پیچیده اغلب از سوی برخی از موسسه ‎ها برای سودجویی صورت می ‎گیرد. چنین زبانی موجب سردرگمی کارآفرینان تازه کار می شود. همین امر فرآیند کلاهبرداری را ساده خواهد کرد. ادعاهای معتبر در زمینه مدیریت سئو یا هر حوزه دیگری باید به سادگی قابل فهم باشد در غیر این صورت باید نسبت به صحت و اعتبار آنها تردید داشت.

امروزه مدیریت سئو بدل به دغدغه‎ای برای تمام کسب و کارها شده است. استفاده از کمک دیگران در زمینه بهبود وضعیت سئو برندها نباید موجب کلاهبرداری از آنها شود. بهترین راهکار در این میان آمادگی برای مقابله با سودجویان است. استفاده از توصیه‎ های مورد بحث در این مقاله تا حدودی جلوی پذیرش ادعاهای افراد سودجو از سوی کارآفرینان را خواهد گرفت.

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/41725
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی