تاريخ:يازدهم بهمن 1400 ساعت 10:42
کد : 42256

هشدار در خصوص ضرورت ارائه برنامه های مشتری یابی و فروش محصول به مشتری نهایی

هشدار در خصوص ضرورت ارائه برنامه های مشتری یابی و فروش محصول به مشتری نهایی
با توجه به افزایش فروش کالاهای خریداری شده بر روی پلت فرم‌های درج آگهی، فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی با قیمت های پایین تر از سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای و صدور اطلاعیه درخصوص هزینه انبارداری مترتب بر کالاهای خریداری شده بازاریابان توسط شرکت، توجه شما را به اطلاعیه فوق جلب می نماییم.

به گزارش ایران هشدار به نقل از دبیرخانه کمیته نظارت؛ به اطلاع کاربران و کلیه فعالین شرکت های بازاریابی شبکه ای می رساند؛ از آنجاییکه تعداد قابل توجه‌ای از بازاریابان درحال فروش کالاهای خریداری شده بر روی پلت فرم‌های درج آگهی، فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی با قیمت های پایین تر از سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای هستند یا در مواردی مشاهده می‌شود شرکت‌ها در حال صدور اطلاعیه درخصوص هزینه انبارداری مترتب بر کالاهای خریداری شده توسط بازاریابان هستند که تمایلی برای دریافت آن‌ ندارند؛ این موارد حاکی از دو دسته نارسایی‌ها و سوء اجرای قانون و مقررات به شرح ذیل است که در هر صورت شرکت ها حسب هشدار و توصیه های زیر مکلف به مرتفع نمودن آنها می باشند.
 
1- شرکت اساساً برنامه‌ مشخصی برای جذب مشتری نهایی ندارد و در عین حال محصولات از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار نیست. بازاریابان با تبعیت از بازاریابان معرف خود، تلاشی برای جذب مشتری نهایی ندارند و نوعاً با توسل به رفتارهای فریبنده و خلاف واقع ( با نمایش اغراق آمیز ویلا و اتومبیل‌های گران‌قیمت) به عنوان ابزاری برای نشان دادن موفقیت و کسب درآمد خود صرفاً بدنبال دعوت بازاریابان جدید (صرف شبکه سازی) می‌باشند و برخلاف ادعاهای خود راجع به رشد شخصیت و موفقیت دیگران، در حال اهرم قرار دادن کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازه وارد به عنوان سریع ترین راه کسب درآمد هستند. بازاریابان سطوح بالا با استفاده از عناوین و القاب بدنبال اعتبار بخشیدن به خود هستند و مبالغ گزافی از درآمد ماهیانه خود را جهت ایجاد حس وفاداری زیر مجموعه و حفظ شبکه خود هزینه می‌کنند.
 
کلیه آموزش‌ها راساً توسط بازاریابان مذکور تنظیم و ارائه می شود بنحوی که تمرکز اصلی فقط بر روی شبکه‌سازی است حتی نگرش و رفتار مدیران این دسته از شرکت‌ها تحت فشار و تاثیر این بازاریابان قرار داشته و عزم جدی برای اصلاح عملکرد ندارند. در نتیجه پس از مدتی کوتاه، اکثر بازاریابان جدید که موفق نمی‌شوند درآمدی کسب کنند با حجم زیادی از کالاهای خریداری شده مواجه شده که توانایی فروش آن‌ها را ندارند و برای جلوگیری از زیان بیشتر مجبور می شوند کالاهای خریداری شده را با قیمت پایین‌تر بفروش برسانند و در نهایت با نارضایتی و سرخوردگی از شرکت خارج می شوند. بدیهی است ادامه این روند ضمن تشدید بدبینی افکار عمومی، فروش و درآمد شرکت‌ها و بازاریابان مورد اشاره را با چالش مواجه می نماید.
 
اگر به صورت آنلاین نام شرکت و سازمان های فروش آن‌ها را جستجو کنید با پست ها و مقالات زیادی مواجه خواهید شد که شامل تجربیات و احساسات بد افرادی است که پس از مدتی به دلیل نرسیدن به درآمدهای وعده داده شده از شرکت‌ها خارج شده اند.
 
لذا شرکت‌ ها و بازاریابان مذکور مکلفند:
 
- بجای کسب درآمد سهل الوصول، بدنبال درآمد پایدار و مشروع بوده و همزمان با دعوت بازاریابان جدید به دنبال توسعه مشتریان نهایی باشند.
 
-قیمت کالاها را واقعی نمایند.
 
-برنامه آموزشی مشتری یابی و مشتری مداری را در تمام سازمان های فروش خود اجرا کنند.


-رفتارهای فریبنده و خلاف واقع جهت کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازه وارد را متوقف نمایند.
 
-تلاش کنند از مشتریان نهایی به عنوان بازاریاب دعوت نمایند. در اینصورت حجم فروش شرکت و سازمان‌های فروش همزمان با بیشتر شدن تعداد بازاریابان و مشتریان بالاتر رفته و پایدارتر خواهد بود.
 
- بازپس گیری کالا برای جلوگیری از انبار شدن کالاها نزد بازاریابان تازه وارد را بصورت جدی اجراء نمایند.
 
درضمن شرکت ها باید توجه داشته باشند بازاریابانی که مشتری نهایی راضی دارند نسبت به بازاریابی که مشتری ندارد حس وفاداری بیشتری به شرکت خواهند داشت و رفتار آنها به شکلی خواهد بود که دغدغه و نگرانی برای پاسخگویی به دستگاه های ناظر کاهش می یابد.
 
2. شرکت، مشتری محور است. لیکن برخی از سازمان های فروش صرفاً درصدد خرید فرصت درآمدی و کسب درآمد از راه جذب بازاریابان تازه وارد هستند. لذا این دسته از شرکت‎ ها قبل از فراگیر شدن فرهنگ مذکور و تسری آن به سایر سازمان‌های فروش، باید با ایجاد سیستم مناسب رهگیری کالا، جایگاه این بازاریابان را در درختواره ، شناسایی و بلافاصله اقدام بازدارنده نظیر ارائه تذکر و آموزش های لازم انجام داده و درصورت تکرار نسبت به لغو قرارداد با بازاریاب متخلف اقدام نمایند. در این راستا شرکت لاجرم باید مقررات داخلی خود را به نحوی ترسیم و تنظیم نمایند که موارد مزبور را به عنوان تخلف یا هر عنوان دیگر دارای ضمانت اجرای مؤثر و پیشگیرانه به بازایابان آموزش و تذکر دهد.
 
با توجه به مراتب مذکور، توصیه می شود شرکت‎ ها بلافاصله بصورت داوطلبانه با پیش بینی نهاد خودتنظیمی ذیل اتحادیه ذی ربط به عنوان راهی کارآمد برای تضمین منافع بازاریابان تازه وارد، ترویج تجارت منصفانه و مشروع، استانداردهای لازم جهت مرتفع نمودن ایرادات اشاره شده طی برنامه زمان بندی شده، پیشنهاد و اجراء نمایند. در اینصورت ضرورت اقدامات اجرایی کمیته نظارت کم تر احساس می گردد. بدیهی است که رویه موجود دایر بر واداشتن بازاریابان به عدم فروش کالاهای خریداری شده در پلت فرم‎ ها یا تحت فشار قراردادن فروشگاه‌ ها و سکوهای فروش، راهکار صحیح جهت مرتفع نمودن نگرانی و چالش های جدی مذکور نبوده و صرفاً ممکن است سبب پوشیده شدن نابسامانی موجود در آن ها گردد که به هیچ وجه کفایت مقصود را نمی‎نماید.

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/42256
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی