تاريخ:چهاردهم دی 1390 ساعت 00:00
کد : 450

سایت هایی که حراجی اینترنتی نیستند

سایت هایی که حراجی اینترنتی نیستند
حراجی اینترنتی به روشی از فروش دارایی از طریق مزایده گفته می شود که در یک رقابت عمومی، کالا در مدت زمان مشخصی در اختیار کسی قرار می گیرد که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد و همچنین تمامی این مراحل به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت گیرد. اخیراً شاهد ظهور یک سری از سایت ها بودیم که مدعی هستند روشی متفاوت در حراج کالا و مزایده ی خود استفاده می کنند.
 
ایران هشدار-حراجی اینترنتی به روشی از فروش دارایی از طریق مزایده گفته می شود که در یک رقابت عمومی، کالا در مدت زمان مشخصی در اختیار کسی قرار می گیرد که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد و همچنین تمامی این مراحل به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت گیرد. اخیراً شاهد ظهور یک سری از سایت ها بودیم که روشی متفاوت را در حراج کالا و مزایده خود ارائه می دهند.

اساس کار این گونه سایت ها به این صورت می باشد که مشتریان این سایت ها ابتدا ثبت نام اولیه را انجام می دهند. در این ثبت نام از مشتریان، نام، نام خانوادگی، آدرس و شماره تماسشان را می خواهند که در صورت برنده شدن در مزایده، محصول مورد نظرشان را ارسال نمایند. محصولات این سایت ها بیشتر گوشی تلفن همراه، کارت شارژ تلفن همراه، دستگاه های پخش موزیک و چیزهای از این قبیل می باشد که با قیمت های غیرمعقول به مزایده گذاشته می شوند.

این محصولات توسط گردانندگان سایت تهیه می گردد و برای مدت مثلاً 5 روز به مزایده گذاشته می شوند و یک ثانیه شمار هم در کنار آن قرار می دهند که زمان باقی مانده مزایده را نشان می دهد. در برخی از این سایت ها به ازای هر کلیک که روی محصول می شود، قیمت آن مقدار کمی افزایش می یابد و در برخی دیگر افزایش قیمت وجود ندارد و در نهایت کسی که آخرین کلیک را روی محصول انجام داده است، برنده مزایده می باشد.
مشتریان این سایت ها برای اینکه بتوانند در مزایده شرکت کنند، باید به حساب این سایت ها پول واریز نمایند. به این دلیل که به ازای هر کلیکی که روی محصول انجام می دهند، از حسابشان مبلغی کسر می گردد. اما سوال اینجاست که فروش محصول به این روش چه منفعتی را برای سایت به همراه دارد که آن را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار به فروش می رسانند؟

جواب این است که سود این سایت ها بر روی کلیک هاست. به عنوان مثال در ازای هر کلیک از حساب کاربر مبلغ 500 تومان کسر می گردد و در نهایت شاید روی هر کالا سودی تقریباً دو برابر قیمت اصلی آن کالا نصیب متصدیان سایت گردد.
نکته ای که در این سایت ها حائز اهمیت می باشد این است که این سایت ها با ساختار حراجی اینترنتی آنلاین فاصله زیادی دارند و هیچ کدام از خصوصیات واقعی حراجی اینترنتی آنلاین در آنها دیده نمی شود.

در زیر به برخی از معایب این سایت ها اشاره می کنیم:

1.    عدم وجود معیارهای یک حراجی اینترنتی در این سایت ها
2.    کسر رقم غیر معقول از حساب بابت هر کلیک
3.    کلیک تنها در ثانیه های آخر
4.    تنها مدل B2C در این سایت ها صورت می پذیرد این در حالی است که در یک حراجی انواع مدل های C2C  ،B2B و B2C صورت می پذیرد.
5.    عدم وجود یک رقابت سالم در این سایت ها

در واقع نتیجه ای که می توان گرفت این است که این سایت ها یک حراجی واقعی نبوده و بیشتر شباهت به یک بخت آزمایی دارند تا یک حراجی اینترتی

 

http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/450
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی