تاريخ:شانزدهم بهمن 1390 ساعت 00:00
کد : 545

کمپین گوگل، مایکروسافت، یاهو و فیس بوک در جهت مبارزه با فیشینگ

کمپین گوگل، مایکروسافت، یاهو و فیس بوک در جهت مبارزه با فیشینگ
این کلاهبرداریها سعی در فریب مردم به منظور دزدیدن رمزهای عبور و اطلاعات شخصی افراد با استفاده از فرستادن ایمیل هایی که در ظاهر از طرف یک شرکت مشروع و واقعی نظیر یک بانک است، دارند. زمانی که مشتری های یک بانک ایمیلی را که به ظاهر از سمت آن بانک ارسال شده است را ببینند، شاید بر روی لینک آن کلیک کنند و ...
ایران هشدار-کمپانی های بزرگ تکنولوژی نظیر گوگل، فیس بوک و ... برای مبارزه با کلاهبرداری های ایمیلی (فیشینگ) به هم پیوستند.
این کلاهبرداریها سعی در فریب مردم به منظور دزدیدن رمزهای عبور و اطلاعات شخصی افراد با استفاده از فرستادن ایمیل هایی که در ظاهر از طرف یک شرکت مشروع و واقعی نظیر یک بانک است دارند.زمانی که مشتری های یک بانک ایمیلی را که به ظاهر از سمت آن بانک ارسال شده است را ببینند، شاید بر روی لینک آن کلیک کنند و به سایت تقلبی و کپی شدۀ بانک واقعی ارجاع داده شوند.در این لحظه ممکن است مشتریان جزئیات اطلاعات شخصی خود را وارد سایت جعلی کنند و شخص کلاهبردار در جهت انجام فعالیتهای غیر مجاز خود از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.
برای مبارزه با این موضوع کمپانی های مالی و فناوری در جهت سازمانی برای تأیید و تصدیق ایمیل های حقیقی از تقلبی گرد هم آمده اند. این سیستم جدید DMARC نامیده می شود که مخفف: Damain based massaye Authentication Reparting and conformance که پیغام دامنه ای تأیید، گزارش و تطابق نامیده می شود.
DMARC  بر اساس تکنیک های موجود برای مبارزه با هرزنامه طراحی شده است. این تکنیکها برای بررسی اینکه یک ایمیل از طرف فرستندۀ حقیقی آمده است طراحی شده اند.
مشکل آنجاست که دسترسی های متعدد برای انجام این کار وجود دارد و هیچ راه استانداردی برای برخورد با ایمیل های که تقلبی به نظر می رسند، وجود ندارد. سیستم جدید از فروشندگان ایمیل و شرکتها درخواست می کند که اطلاعات بیشتری را برای سرویس دهندگان ایمیل در مورد ایمیلی که ارسال می کنند یا می فرستند، فراهم کنند. به علاوه با استفاده از این سیستم در جهت تأیید و تصدیق ایمیل های حقیقی، شرکتها می توانند هشدارهایی مبنی بر سوء استفاده از نام دامنه شان در جهت اهداف سوء از سوی سرویس دهندگان ایمیل دریافت کنند. آنگاه شرکتها می توانند از سرویس دهندگان درخواست کنند این ایمیل های را به پوشه هرزنامه انتقال دهند یا بلافاصله مسدود نمایند.
به گفته گوگل: حدود 15 درصد از پیغام هایی که در هرزنامه قرار ندارند از طرف دامنه هایی که توسط DMARC حمایت می شوند، می آید. این بدان معناست که کاربران Gmail، نباید نگران پیغامهایی با مظمون کلاهبرداری باشند.
با کمک DMARC، شمار زیادی از فرستندگان ایمیل می توانند از اینکه ایمیلشان توسط سرویس دهندگان پست الکترونیک مورد تأیید قرار می گیرند. کار روی  DMARC، از18 ماه قبل آغاز گردید. مؤسسان این سازمان فراهم کنندگان سرویس ایمیل مایکروسافت، یاهو، گوگل، AOL هستند همچنین فراهم کنندگان مالی این سرویس :
Investments، Fidility، ebay، paypal، facebook، Linkedin  هستند و شرکتهای امنیتی آن، Agari، cloudmark، ecart، می باشند.


http://iranhoshdar.ir/Newsb/1/545
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲سامانه استعلام شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای

ایران هشدار

درباره ما

تماس با ما

ایمیل

آپارات

دسترسی ها

کلاهبرداری ارتباطی

قمار و شرط بندی

هشدارها

مطالب برگزیده

قوانین و مقررات

اینفوگرافیک

مصاحبه

لینک های مرتبط

اطلاع رسانی فروش مستقیم

اینماد

پلیس فتا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی

مرکز ملی فضای مجازی