افشای کمیسیون و پاداش بازاریابان

کمیته نظارت، به منظور تامین حسن جریان رقابت میان شرکت ها، پیشگیری از رفتار فریبنده بازاریابان سطوح بالاتر نسبت به بازاریابان سطوح پایین، کاهش کاهش رفتارهای اغواگرانه نسبت به افراد تازه وارد یا متقاضی ورود، اقدام به انتشار دستورالعمل و الزام شرکت ها به اجرای آن نموده است.

تاريخ : پنجم فروردين 1402 ساعت 09:02   کد : 42511
به گزارش ایران هشدار به نقل از دبیرخانه کمیته نظارت؛ به اطلاع کاربران و کلیه فعالین شرکت های بازاریابی شبکه ای می رساند؛ با توجه به بند 6 مصوبه مورخ 26/07/1401 و بند (5) مصوبات مورخ 16/12/1401 کمیته نظارت، به منظور تامین حسن جریان رقابت میان شرکت ها، پیشگیری از رفتار فریبنده بازاریابان سطوح بالاتر نسبت به بازاریابان سطوح پایین، کاهش کاهش رفتارهای اغواگرانه نسبت به افراد تازه وارد یا متقاضی ورود، تصمیم گیری بر اساس اطلاعات واقعی و نظر به اینکه اکثریت بازاریابان به درآمدی که به آن ها وعده داده شده است نمی رسند وفق بند 7 ماده (10)، جزء (14) بند الف ماده (13) و ماده (16) آیین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی، شرکت های بازاریابی شبکه ای مکلف‌اند پس از 6 ماه از زمان آغاز به فعالیت به شرح ذیل وفق جداول پیوست اقدام نمایند.
 
1- میانگین کمیسیون و پاداش بازه های مختلف درآمدی (رده‌های مدیرتی شرکت‌ها و بازه‌های درآمدی پیشنهادی در جدول «الف») را به صورت ماهیانه بر روی صفحه اصلی وب سایت شرکت منتشر نمایند.

2- افشای اطلاعات باید شامل تمامی سطوح بازاریابان اعم از بالاترین سطوح تا پایین‌ترین سطوح بازاریابان باشد به طوری که گزارش مالی افرادی که کمتر از یکسال نیز در شرکت فعالیت می‌نمایند باید در گزارش افشا شده شرکت درج شده باشد.

3- گزارش مذکور باید دقیق واضح باشد (به عنوان مثال: با اندازه مناسب و با فونت خوانا، به صورت قابل فهم ارائه شده باشد، در مجاورت مطلب یا تصاویری که باعث به حاشیه رفتن گزارش افشای کمیسیون و پاداش باشد قرار داده نشود و در صفحه مجزا در وب سایت شرکت در معرض دید همه کاربرای عادی قرار گرفته و موارد در داخل میز کار به صورت مجزا درج گردد، شرکت‌ها اجازه درج آن در پاورقی و قسمت‌‌های دیگر سایت را ندارند).

4- انتشار گزارش فوق باید به نحوی باشد که امکان مشاهده آن برای کلیه افراد وجود داشته باشد و دسترسی به آن نیازمند داشتن دسترسی خاصی نباشد.

5- گزارش باید شامل میزان کار (زمان اختصاص داده شده و نوع فعالیت) که بازاریابان برای رسیدن به آن سطح داشته‌اند باشد (به طور مثال، زمان آغاز فعالیت ایشان به ماه و یا میزان ساعت کار در طول روز و... به طوری که اطمینان حاصل شود که بازاریابان جدیدالورود بتوانند درک درست و دقیقی از زمان و کاری که برای رسیدن به درآمد کسب کنند داشته باشند )

6- شرکت‌ها باید محاسبات خود را به نحوی انجام دهند که میانگین رده‌ها و سطح‌ها به سمت اعداد بالاتر انحراف نداشته باشد.

7- جدول «الف» شامل درصد اختصاص یافته از کل طرح سوددهی می‌باشد و جدول «ب» ناظر بر سود خرده فروشی و جدول «ج» شامل رده‌های مدیریتی طرح سوددهی شرکت است.
 
جدول الف


 
جدول ب
 

جدول ج



 


دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.