Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar

تعریف و آشنایی با دسیسه هرمی

تعریف و آشنایی  با دسیسه هرمی
تاريخ:هفدهم آبان 1390 ساعت 00:00   |   کد : 184
دسیسه هرمی یک برنامه اغواگرایانه می باشد و مبلغی که افراد در قاعده هرم پرداخت مینمایند، بابت یک محصول و یا نیاز واقعی و یا سرمایه گذاری حقیقی نمی باشد و صرفاً بابت یک عضوگیری محض و منبعی برای پرداخت پورسانت عده معدودی در بالای هرم می باشد.

دسیسه هرمی یک برنامه اغواگرایانه می باشد و مبلغی که افراد در قاعده هرم پرداخت می نمایند، بابت یک محصول و یا نیاز واقعی و یا سرمایه گذاری حقیقی نمی باشد و صرفاً بابت یک عضوگیری محض و منبعی برای پرداخت پورسانت عده معدودی در بالای هرم می باشد.
در نظر اکثر کسانی که به مفهوم بازاریابی شبکه ای آگاهی ندارند، بازاریابی شبکه ای همان «پیرامید» است. دلیل اصلی این استنباط غلط، ساختار «هرمی» شکل یک شبکه در بازاریابی شبکه ای است. با این حال دلیل یاد شده ناموجه است، زیرا همه ساختارهای سازمانی یا مجموعه ای هرمی شکل هستند. آنچه پیرامید بودن یک مجموعه یا سازمان را تعیین می کند نحوه عملکرد آن می باشد نه شکل آن.


سازمان بازاریابی شبکه ای

                                  


 ساختار شرکت ها



دسیسه هرمی یک طرح غیر قانونی می باشد که شمار زیادی از افراد در عمق هرم به عده معدودی از افراد که در بالای هرم قرار دارند، پول پرداخت می کنند. هر شرکت کننده به این امید که او هم در راس قرار گیرد و بتواند از ورود افراد جدید درآمد کسب کند، پول خود را پرداخت می کند.
 

مشاهده یک یا چند بند از موارد ذیل در یک شرکت که به صورت شبکه ای فعالیت می کند، می تواند دال بر هرمی بودن آن شرکت باشد:

1-محصولات یا خدمات ارائه شده توسط ان شرکت کاربرد عقلائی و مفید نداشته باشد. 

2-وجود خرید یا سرمایه گذاری اولیه اجباری

تبصره: فروش ابزار های آموزشی با قیمت واقعی به توزیع کنندگان شرکت از این بند مستثنی است.

3-محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت گرانتر از قیمت بازار باشد. 

4-فروش محصولات واهی که وجود خارجی ندارند.

5-خریدهای اجباری خدمات یا محصولات فرعی یا جانبی برای کسانی که می خواهند در طرح آن شرکت،شرکت نمایند. 

6-طرح هایی که درآن توزیع کنندگان بیش از آنکه کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند آن را برای پیشرفت در طرح خریداری می نمایند.

7-طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و درطرح عضو نمی شوند،ندارند.

8-طرح هایی که درآن پورسانت ها بابت پیشرفت در سطوح پرداخت می شوند نه بر اساس فروش هر محصول 

 9-طرح هایی که افراد به صرف قرار گرفتن در سطوح بالا بدون هیچ فعالیتی پورسانت می گیرند.

10-طرح هایی که درآنها تاکید بیشتردرعضوگیری است تا برفروش محصول

11-طرح هایی که درآنها پرداخت کمیسیون ها براساس فروش کالا به مصرف کننده واقعی نمی باشد. 

12-طرح هایی که درآمدهای آن مبتنی برتدلیس باشد.

 
 

Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.