Telegram Sapp Instagram Aparat tvhoshdar
معمولا شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی، اثرپذیری مستقیم از تحریم ها ندارند. اما هر اتفاق یا خبری که بازار سنتی صنعت مرتبط با استارت آپ ها را تحت تاثیر قرار دهد، استارت آپ ها را هم متاثر خواهد کرد.

تامین مالی همواره یکی از چالش­ های اساسی ایجاد و توسعه کسب و کار­های کارآفرینانه است. پیش از شکل‌گیری واسطه های مالی مختلف امروزی مانند بانک، بازار سرمایه و غیره مردم در محافل و جمع ­های خانوادگی خودجوش به تجمیع سرمایه­ های خرد اقدام می­ کردند و در نهایت آن را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌دادند.

مهم‌ترین کاری که باید در دولت و وزارت ارتباطات انجام شود این است که نقشه راه مطمئنی برای ایران دیجیتال و هوشمند فراهم و زیرساخت مورد نیاز از جمله پهنای باند برای آن پیش‌بینی شود که البته دولت در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرد و مدیرانی که به‌دنبال آن بودند فشارهای زیادی تحمل کردند.

بزرگ‌ترین مشکلی که در این طرح به آن اشاره شده است، عدم وجود یک نگاه کلان برای حمایت از استارت‌آپ‌ها در ایران است. موازی‌کاری نهادهای خصوصی و دولتی هم از مشکلات دیگری است که این طرح تلاش کرده تا به آن بپردازد. در بخشی از این طرح می‌خوانیم:

کسب و کارهای کوچک و متوسط جهت ایجاد ارتباط موثر با مخاطبین خود نیازمند صرف هزینه زیادی هستند. چراکه توان و امکان ایجاد زیر ساختی با ظرفیت بالا (مخصوصا برای موارد خاص) مقرون به صرفه نیست. پس کسب و کارها نیازمند روشی هستند که بتوانند ارتباط با مخاطبین خود را بهبود ببخشند.

شاید خبر داشته باشید این روز‌ها شیوه‌های مختلفی از کلاهبرداری به روش‌های اینترنتی انجام می‌شود؛ یکی از این روش‌ها که متأسفانه خیلی از کاربران داخل ایران هم قربانی آن شده‌اند، کلاهبرداری به روش پانزی است.

 از روزی که ارزهای دیجیتال به فضای کسب و کار کشور راه پیدا کرده، بازار مسیرخود را رفته است و حوزه سیاستگذاری هم در مسیردیگری گام برداشته است. 

برای یک بازاریابی خلاقانه باید از آغاز پروسه‌ ساختن تجربه توسط مشتری تا هنگام توسعه‌ توانایی‌های شرکت خودتان باید در کنار مشتری باشید.

 استارتاپ ها جزو اتحادیه کسب و کار‌های مجازی محسوب می‌شوند و این اتحادیه در قالب صنوف از سامانه «سام» مجوز دریافت می‌کند. سامانه سام در روز بیش از ۲۵۰۰ درخواست مجوز را ثبت می‌کند و توانایی ثبت بیش از ۱۲ هزار درخواست در روز را هم دارد.

اگرچه نظارت بر قیمت ها جزو وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، اما این وزارتخانه به دنبال ایجاد امکانات زیرساختی و حاکمیتی برای نظارت پذیر شدن کسب و کار های فضای مجازی است.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به سرمایه گذاری و توسعه مرکز نوآوری برای کسب و کارهای فین تک، از هدف خدمات انفورماتیک برای تحقق چندین یونیکورن در حوزه فین تک خبر داد.
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از ابلاغ آیین نامه فروش آنلاین طلا در آینده نزدیک خبر داد.
آی نماد (Insurance namad) با هدف شناسنامه دار کردن استارت آپ های بیمه و حمایت از آنها صادر می شود.
با اجرای ساز و کار جدید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و با همکاری سیستم بانکی، فرآیند مسدودی کامل حساب بانکی کسب و کارهای اینترنتی که به مشکل برخورد کرده اند، می تواند اصلاح شود.
 رعایت و اجرای قوانین و مقررات صنفی، انتظامی، بهداشتی ،ایمنی ،حفاظت فنی، دستورالعمل های مربوط به نرخ گذاری کالاها و خدمات، عدم تبلیغ بر خلاف واقع برای جلب مشتری از جمله الزامات صنفی برای صاحبان کسب و کارها می باشند.

ورود به بورس برای استارتاپ ها غایت مطلوبی است که دست یابی به آن راه دشواری پیش رو دارد.
بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در حوزه کسب و کار دیجیتال، هیچ ارتباط موثری بین صاحبان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمی شود و برای داشتن یک کسب و کار دیجیتال قوی باید ضمن ارتقا دانش فردی در آن حوزه، از متخصصان نیز کمک گرفت.

سرعت نوآوری در تمام سطوح بالا است و فناوری‌ها نسبت به هر زمان دیگری در طول تاریخ، تاثیرات وسیع‌تری بر جای می‌گذارند. قانون‌گذاران هم در راستای وضع قوانین و مقررات برای فناوری‌ها، دچار دردسر شده‌اند زیرا فناوری‌های مفید در مقابل فناوری‌های مضرر قرار گرفته‌اند که باعث آسیب می‌شوند.

دسترسی ها
  info@iranhoshdar.ir

   کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت iranhoshdar.ir می باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.